50 ایده مهم درباره اقتصاد که شما باید بدانید
چهارشنبه 25 بهمن 1396

50 ایده مهم درباره اقتصاد که شما باید بدانید

50 ایده مهم درباره اقتصاد که شما باید بدانید

به‌نشر (انتشارت آستان قدس رضوی) برای نخستین بار کتاب «50 ایده مهم درباره اقتصاد که شما باید بدانید» را منتشر و روانه بازار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، افراد عادی، دانشجویان رشته اقتصاد، فعالان اقتصادی، مدرسان و پژوهشگران اقتصادی مخاطبان این کتاب هستند که توسط «ادموند کانوی» نوشته شده و «سعید فضایلی هاشمی» آن را به فارسی ترجمه کرده است.
نحوه چینش محتوا و معرفی تدریجی مفاهیم در این کتاب، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا خواننده ناآشنا با علم اقتصاد بدون درگیر شدن با حجم انبوهی از اعداد و آمار و جزئیات فنی و پیچیده اقتصادی، روند مشخص و منطقی‌ای را طی کند و در پایان هر بخش با یک نکته جدید، یک دیدگاه نو یا یک مفهوم تازه آشنا شود.
همچنین برای دانشجویان رشته اقتصاد یا رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط، این کتاب نقش یک مرجع خلاصه اما کاربردی را ایفا می‌کند. علاوه بر این، نحوه معرفی مفاهیم در این کتاب به گونه‌ای است که فعالان اقتصادی می‌توانند بدون نیاز به مطالعه منابع متعدد و صرف زمان طولانی، اصول پایه اقتصاد را بهتر بشناسند. از طرفی این کتاب برای مدرسان و پژوهشگران اقتصادی نیز سودمند خواهد بود از این جهت که این کتاب برای در کنار هم قرار دادن اقتصاد، فلسفه، روان‌شناسی، حقوق، تاریخ و علوم سیاسی، شیرین و حاوی ایده‎های جدید برای تدریس و پژوهش است.
این کتاب 284 صفحه‌ای در 6 بخش با نام‌های مبانی، جنبش‌ها، اقتصادها چگونه کار می‌کنند؟، دارایی و بازارها، مسائل و اقتصادهای بدیل، مفاهیم و مطالب را به مخاطبان ارائه می‌کند.
به‌نشر این کتاب را در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده و با قیمت 220 هزار ریال روانه بازار کرده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌، آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید