رونمایی از «قصۀ عاشورا» در ترنجستان بهشت برگزار شد
سه شنبه 18 آبان 1395

رونمایی از «قصۀ عاشورا» در ترنجستان بهشت برگزار شد

پرویز امینی در رونمایی از کتاب «قصۀ عاشورا» بر لزوم گسترش فرهنگ عاشورایی در طول سال در دل مردم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، در مراسم رونمایی از مجموعۀ 72 جلدی «قصۀ عاشورا» که در ترنجستان بهشت برگزار شد، پرویز امینی، نویسندۀ این اثر و مدیر انتشارات وزیر در مورد نحوۀ شکل‌گیری ایدۀ کتاب گفت: من از دوران کودکی و قبل از انقلاب در هیئت‌های مذهبی کوچکی که در محلۀمان بود شرکت می‌کردم. همچنین برنامۀ مقتل‌خوانی که در ماه محرم در منزل پدرم برگزار می‌شد، این ایده را در ذهن من ایجاد کرد تا روزی مقتل به شکل دیگری رونمایی شود.

امینی در مورد روند تولید و تألیف کتاب گفت: کار از سال 82 آغاز شد و ابتدا در اختیار یک ناشر دولتی قرار داده شد اما متأسفانه به دلیل تغییر مدیران کار به تعویق افتاد. در سال 92 کار در مجمع ناشران انقلاب اسلامی و شرکت ترنج پایه‌ریزی شد و دفتر اول که مربوط به دفتر امام و حرکت ایشان از مدینه به کربلا است و شامل 15 جلد می‌شود به چاپ رسید. اما تغییراتی اتفاق افتاد و تصمیم گرفتیم نوع قطع کتاب را تغییر بدهیم که نهایتاً امروز در 72 جلد و 5 دفتر کار را رونمایی می‌کنیم.

در ادامه امینی در مورد همکارانش در تولید این مجموعه بیان کرد: فرهاد جمشیدی تصویرگر این مجموعه است و در طی سه سال 800 تصویر برای این مجموعه طراحی کرده است. همچنین صادق امیری، گرافیست و یوسف یعقوبی‌فر، ناظر چاپ مجموعه هستند که برای تولید آن زحمات بسیاری کشیدند.

امینی در مورد لزوم حمایت از مجموعه‌های دینی گفت: متأسفانه حمایت‌های لازم از سوی ارگان‌ها و نهادها در این عرصه صورت نمی‎گیرد. 38 سال از جریان انقلاب اسلامی می‎گذرد، اما هنوز نامی از شهدای کربلا در کتب درسی وجود ندارد و افرادی که کاملاً ناشناخته‌اند و با فرهنگ ما هم‌خوانی ندارند برای بچه‌ها معرفی می‌شوند درحالی‌که از شهدای کربلا نامی برده نمی‌شود. این سبب شد تا من به نوع دیگری از مقتل‌خوانی فکر کنم تا بچه‌ها با شهدای کربلا آشنا شوند.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ عاشورایی در بین مردم گفت: با توجه به فرهنگ عاشورایی‎ای که در سال 57 منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی  و پس از آن ماجرای هشت سال دفاع مقدس و پیروزی در این فضا شد، لازم است امروزه هرچه بیشتر برای گسترش این فرهنگ تلاش کنیم.

در ادامۀ این مراسم کتاب «قصۀ عاشورا» با حضور حجت‌الاسلام شریعتی، حجت‌الاسلام ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، پرویز امینی، نویسنده، سیدمحمد حسینی، مدیرعامل شرکت ترنج، محمد الله‌یاری، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رضا دباغی، شهردار منطقۀ 3 رونمایی شد.

در پایان نیز قاسم صرافان و احمد بابایی، دو تن از شعرای آیینی کشور، به مناسب شهادت امام حسن مجتبی(ع) به شعرخوانی پرداختند.

نظر بدهید