«جریان‌شناسی اصحاب نبوی» منتشر شد
چهارشنبه 23 اسفند 1396

«جریان‌شناسی اصحاب نبوی» منتشر شد

کتاب «جریان شناسی اصحاب نبوی» نوشته محمدموسی نوری توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، کتاب «جریان شناسی اصحاب نبوی» نوشته محمدموسی نوری به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب در صدد پاسخگویی به این پرسش است که جریان‌های موجود در عصر نبوی، چه جریان‌هایی بوده‌اند و چه ویژگی‌هایی داشته‌اند.
تاکنون، پژوهش‌هایی درباره جریان‌های موجود بین صحابه انجام شده که آنها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: برخی از آنها، اصحاب پیامبر را به صورت شخصی و بدون در نظر گرفتن جریان‌ها و دسته‌بندی‌های موجود در بین آنها بررسی کرده اند. دسته دیگر، فقط یک یا دو جریان از جریان‌های موجود میان صحابه را بررسی کرده‌اند.
نوری در اثر پیش رو، تلاش کرده به صورت جریانی به اصحاب پیامبر نگاه کند و همچنین پژوهشش منحصر به یک یا دو جریان اصلی در زمان حیات پیامبر نباشد. او با استناد به قرآن، روایات اهل بیت، منابع سیره نبوی همچون السیره النبویة ابن هشام، مغازی واقدی، تاریخ یعقوبی، تاریخ طبری، مروج الذهب مسعودی و… به معرفی ۵ جریان اصلی در میان صحابه پیامبر پرداخته است:جریان مهاجران، جریان انصار، جریان قریش و بنی امیه، جریان نفاق و جریان تشیع.
این کتاب با 254 صفحه و قیمت 13 هزار تومان منتشر شده است.
نظر بدهید