محسن رفیقدوست دهه سوم انقلاب را در جلد سوم خاطراتش بیان می‌کند
چهارشنبه 23 اسفند 1396

علامیان خبر داد؛

محسن رفیقدوست دهه سوم انقلاب را در جلد سوم خاطراتش بیان می‌کند

سعید علامیان از نگارش و تدوین سومین جلد از خاطرات محسن رفیقدوست برای انتشار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، سعید علامیان گفت: این روزها مشغول نگارش سومین جلد از کتاب «برای تاریخ می‌گویم» شامل خاطرات محسن رفیقدوست هستم. این کار را به همراه دیگر آثار نیمه کاره زیادی که این روزها دارم، پیش می‌برم.
وی افزود: گردآوری جلد دوم این خاطرات از خرداد ۹۲ آغاز و تا اردیبهشت ۹۳ نیز ادامه پیدا کرد که چیزی در حدود ۴۵ ساعت گفت‌وگوی من با آقای رفیق‌دوست را شامل می‌شد. سال ۹۳ کارهای مربوط به جلد دوم را انجام دادم و حالا هم مشغول انجام کارهای مربوط به جلد سوم این کتاب هستم. مقطع زمانی جلد اول این کتاب از بدو ورود امام خمینی(ره) به ایران تا پایان جنگ تحمیلی را شامل شد و جلد دوم درباره حوادث مربوط به دهه دوم انقلاب بود.
این نویسنده در ادامه گفت: بازه زمانی جلد سوم این کتاب، مربوط به اتفاقات دهه سوم انقلاب یعنی سال ۷۸ تا ۸۸ است. مصاحبه‌های مربوط به مطالب این جلد تمام شده و مشغول نگارش و پیاده سازی گفتگوها هستم. به نظرم با سرعتی که کار پیش می رود تا اواسط یا اواخر سال آینده به چاپ برسم.
علامیان در پایان گفت: همان طور که پیش‌تر گفته‌ام، این کتاب، خاطره‌محور است و زندگی شخص آقای رفیق‌دوست، کمتر در آن دیده می‌شود، به همین دلیل هم شیوه گفتگو و پرسش و پاسخ را برای آن در نظر گرفتم. بنابراین، این اثر، کتاب خاطرات هست اما زندگی‌محور نیست بلکه حادثه‌محور است.
گفتنی است تا کنون جلد اول و دوم خاطرات محسن رفیقدوست از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. جلد اول این کتاب دربرگیرنده خاطرات او از مقطع ورود حضرت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و پس از آن تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا سال ۶۸ و انتخاب او از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان است. جلد دوم این کتاب که حاصل بیش از بیست و چهار جلسه مصاحبه با حاج محسن رفیق‌دوست است، دربرگیرنده خاطرات او در دوران حضور او در ریاست بنیاد جانبازان و مستضعفان یعنی بین سال‌های ۶۸ تا ۷۸ است.
نظر بدهید