«گام‌های سلوک»؛ چهل قدم تا خودسازی
یکشنبه 27 اسفند 1396

«گام‌های سلوک»؛ چهل قدم تا خودسازی

در آستانۀ ماه مبارک رجب، کتاب «گام‌های سلوک» نوشتۀ حسن قدوسی‌زاده در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر؛ آیا تا به حال شده یک نقشۀ گنج پیدا کنید؟ شاید بگویید نقشۀ گنج فقط برای قصه‌هاست؛ ولی ما امروز یک نقشۀ گنج واقعی برای شما آورده‌ایم، نقشه‌ای که شما را درست می‌رساند به یک گنجِ حقیقی، گنجی که تمام‌شدنی نیست. این گنج چیزی نیست جز خوشبختی دنیا و آخرت که راه آن تنها از پل خودسازی می‌گذرد. کتاب «گام‌های سلوک»، نقشۀ رسیدن به این گنج پربها را به شما نشان می‌دهد، اما قدم به قدم و در چهل گام محکم، چون بعضی از ما می‌خواهیم با انجام دادن چند دستورالعمل و ذکر خاص، خیلی سریع به قله‌های بلندی که اولیای الهی و عرفای بزرگ رسیدند، برسیم و آنچه نادیدنی است آن بینیم، غافل از اینکه آن بزرگان هم مراحل رسیدن به مقامات بالا را مرحله به مرحله طی کردند.
حسن قدوسی‌زاده در کتاب «گام‌های سلوک» که پنجمین دفتر از مجموعه دفاتر ملکوتی است و به دلیل استقبال چشم‌گیرِ جوانان خصوصاً قشر دانشجو، تاکنون در حدود 40 هزار نسخه از آن به چاپ رسیده، دست شما را در دستان نورانی آیات و روایات و توصیه‌های ناب عرفا و علمای ربانی گذاشته تا با چهل قدم اساسی به مهم‌ترین منزل سیر و سلوک یعنی خودسازی برسید. البته ناگفته نماند که حالِ مخاطب امروزی را هم رعایت کرده و مطالب کتاب را کشکول‌وار و در قالب مطالبی کوتاه و متنوع ارائه کرده است تا خستگی و کسالت سراغ مخاطب نیاید.
«گام‌های سلوک»، از دفتر نشر معارف، نیازهای اخلاقیِ روزمرۀ شما را هدف گرفته که دائم با آن مواجه هستید و لازم است هر لحظه نسبت به آنها موضع‌گیری درستی داشته باشید؛ مسائلی همچون توجه به گذر ساعات عمر و اغتنام فرصت‌ها، برآوردن حاجات برادران مؤمن، مراقبه و محاسبۀ نفس، کنترل چشم و زبان، دوراندیشی و عاقبت‌بینی، نرمی و مدارا با دیگران، انجام تفریحات سالم، بهداشت جسم و روح، اقدام به موقع برای ازدواج، گناه‌شناسی و شیطان‌شناسی،یادِ مرگ، خوش‌خُلقی، مطالعه و کتاب‌خوانی، و بسیاری از موضوعات دیگری که هر کدام به تنهایی مانند گنجی هستند که پیدا کردن آنها ما را به گنج بزرگتر و قمیتی‌تری می‌رساند.
در این روزها که به ماه پربرکت رجب نزدیک می‌شویم، پیشنهاد می‌کنیم با کتاب «گام‌های سلوک» از همین حالا برنامۀ خودسازی‌تان را گام به گام شروع کنید تا با دستی پُر، خود را به ماه مبارک رمضان برسانید و با آمادگی بهتری به مهمانی خدا وارد شوید.
نظر بدهید