زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم به روایت همسرانشان کتاب شد
دوشنبه 04 مرداد 1395

مدافعان حرم 1، 2، 3

زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم به روایت همسرانشان کتاب شد

سه کتاب نخست از زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم به روایت همسران شهدا از سوی انتشارات موسسه روایت فتح روانه بازار کتاب شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرنگار مهر، انتشارات روایت فتح سه مجلد نخست از کتاب زندگی شهدای مدافع حرم را با موضوع زندگی شهیدان مهدی نوروزی، عبدالله اسکندری و حامد جوانی روانه بازار کرد.

زندگی شهید مهدی نوروزی در قالب کتابی با عنوان «دیدار پس از غروب» به قلم منصورت قنادیان نوشته شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«صبح سر صبحانه اشک تو چشم‌هایش جمع شد و گفت: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم زنم مانع کربلا رفتنم بشه.

روی کربلا حساس بود. خوب بلد بود چطور با من حرف بزند. گفتم: برو من نمی‌خواهم مانعت بشم. از ته دلم راضی‌ام بری ولی بدون من دلم برات تنگ می‌شه. بعد هم به شش ماهه امام حسن(ع) قسمش دادم که برود. لحن صحبتش عوض شد.... نمی‌توانستم ناراحتی‌اش را ببینم. دلش زودتر از خودش رفته بود.»

در کتاب دوم با عنوان «سرِّ سر» روایتی از زندگی شهید اسکندری از زبان همسرش و به قلم نجمه طرماح روایت شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «همه چیز برایم سی‌سال به عقب برگشت. حال و روز خانم‌هایی که دورمان بودند و با شنیدن خبر شهادت همسرشان یکباره دنیای قشنگ آرزوهایشان فرو می‌ریخت. بعد از سال‌ها برای من اتفاق افتاد. خاطرات خانم ده بزرگی هم از همین دست بود با این تفاوت که پسر کوچکش طعم داشتن پدر را نچشید و تصویری از آن در ذهن نماند و علیرضا و فاطمه و زهرا نفسشان به نفس بابا بسته بود.»

کتاب سوم از این مجموعه نیز  با عنوان «شبیه خودش» روایتی است از زندگی شهید جوانی که به قلم حسین شرفخانلو  منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب نیز آمده است: «وقت درجه‌اش رسیده بود. آن روزها داشت آماده می‌شد دوباره برگردد سوریه. هم قطارهایش قبل‌تر رفته بودند نبال کارهای اداری ترفیع و بیش‌ترشان هم درجه جدید روی دوششان نشسته بود. هی هم به حامد می‌گفتند: بیا برو دنبال درجه‌ات. خودت پی کارت را نگیری، کسی نمی‌آورد درجه‌ات را بچسباند روی دوشت. حامد اینها را می‌شنید و لبخند می‌زد. یکبار هم که یکی از رفقای صمیم‌اش پا پی‌اش شد که چرا نمی‌روی سراع کارهای درجه‌ات؟ گفت: عجله نکن عبدالله درجه دادن و درجه گرفتن بازی دنیاست. اصلش آن است که درجه را خدا به آدم بدهد. خدا بخواهد می‌بینی که درجه‌ام را توی سوریه از دست خود خدا می‌گیرم.»

این سه کتاب را انتشارات روایت فتح با قیمت ۵۵۰۰، ۸۰۰۰ و ۵۳۰۰ تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها:
نظر بدهید