«یک لبخند بی‌انتها»ی رسول مهربانی کتاب شد
چهارشنبه 22 فروردين 1397

یک لبخند بی‌انتها

«یک لبخند بی‌انتها»ی رسول مهربانی کتاب شد

لبخندهای بی‌انتهای رسول مهربانی درون‌مایه قصه‌های کوتاهی از زندگانی گهربار پ‍یامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است که در قالب کتابی برای نوجوانان خواندنی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، محمد‌علی رکنی در کتاب «یک لبخند بی‌انتها»، داستان مهربانی، صبر، فرونشاندن خشم، پرکاری و سخت‌کوشی، عشق پیامبر اسلام نسبت به کودکان و ... را در هر قصه از زبان یک راوی حاضر در آن رویداد و با بیانی شیوا و نثری روان و خواندنی روایت کرده است.

تصویرگری مجید صابری‌نژاد نیز صفحه‌های این کتاب جدید را که از مجموعه «کتاب خاتم» دفتر نشر فرهنگ اسلامی و در ۸ داستان منتشر شده، آراسته است.

یکی از داستان‌های این کتاب ۴۸ صفحه‌ای و مصور، به اسلام‌آوردن «وحشی» غلام هند جگرخوار و قاتل حضرت حمزه سیدالشهداء عمومی گرامی پیامبر اکرم(ص) پرداخته و در بخشی از آن آمده است: «پیامبر سرش را بالا می‌آورد. می‌گوید: «بخشیدمت.» به پیامبر نگاه می‌کنم، به چشمان مهربانش. دلم می‌خواهد بلند شوم در آغوشم بفشارمش. بگویم تو واقعا رحمتی، تو واقعا مهربان‌ترین آدمی. بی‌اختیار اشک‌هایم می‌غلتند روی گونه‌هایم. به زید نگاه می‌کنم. حال او هم با حال من فرقی ندارد. به بقیه نگاه می‌کنم. همه حیران دل مهربان پیامبر شده‌اند. به وحشی می‌گوید بخشیدمت، و فقط دیگر جلوی من نیا، برو! دست زید را رها می‌کنم. هر دو خیره می‌مانیم به وحشی که آرام آرام دور می‌شود.»

کتاب «یک لبخند بی‌انتها» در شمارگان دوهزار نسخه و با بهای پ‍نج‌هزار تومان در فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این اثر و دیگر آثار دفتر نشر را از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com یا www.daftarnashr.com/book  نیز خریداری کنند.

 
نظر بدهید