«محمد(ص) پیامبری برای همیشه» در نماز جمعه معرفی شد
یکشنبه 26 فروردين 1397

«محمد(ص) پیامبری برای همیشه» در نماز جمعه معرفی شد

در آستانۀ مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، کتاب «محمد(ص) پیامبری برای همیشه»، از حسن رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر؛ «آقا ديگر خسته شديم. دورۀ حكومت ديني تمام شده است، عصر ايدئولوژي گذشته است، انقلاب به پايان رسيده است و شعارهاي ديني جاذبه‌اش را از دست داده است، ارزش‌ها فرسوده شده‌اند. جامعه خسته شده است، مردم ديگر خواهان دين نيستند. مردم اگر حكومت ديني را نخواهند، چه كسي را بايد ببينند؟!»
این جملات و امثال آن، حرف‌هایی است که سال‌هاست عده‌ای با عنوان روشنفکری و در فضاي بسيار سنگين تبليغاتيِ داخل و خارج، سعی می‌کنند آن را به مردم و جوانانمان نسبت دهند، اما از جواب دادن به این سؤال مهم طفره می‌روند که واقعاً: چه بايد كرد؟ در اقتصاد چه بايد كرد؟ در سياست داخلي و خارجي چه بايد كرد؟ در قضاوت چه بايد كرد؟ در حوزۀ‌ فرهنگ چه بايد كرد؟ این‌ها همه سؤالاتی است که می‌توانید پاسخ آن را در کتاب «محمد(ص) پیامبری برای همیشه» پیدا کنید. حسن رحیم‌پور ازغدی، پاسخ این پرسش‌ها را بسیار استادانه از لابه‌لای سیرۀ پیامبر اکرم صلی‌ا...‌علیه‌وآله استخراج کرده و در چهار سخنرانی بسیار تأثیرگذار بیان کرده است. کتاب کم‌حجم و خواندنی «محمد(ص) پیامبری برای همیشه» حاصل این سخنرانی‌هاست. برای آشنا شدن با این کتاب بهتر است چند خط از آن را با هم بخوانیم:
"پيامبر اكرم صلی‌ا...‌علیه‌وآله به طبقات محروم و زحمتكش احترام مي‌گذاشت، در برابر مفت‌خورها و انگل‌ها موضع مي‌گرفت. ایشان به ما آموخت كه مسئولان حكومت اسلامي، دولتي‌ها، مجلسي‌ها، دستگاه قضايي در برابر مردم، متواضع و مؤدب سخن بگويند. و از موضع قدرت و سلطه با مردم حرف نزنند. پيامبر صلی‌ا...‌علیه‌وآله فرمود: بخوريد! امّا تنها تنها نخوريد و (بر سر سفره) متفرّق نشويد. اين،‌ منطق اسلام است و پاسخ چه بايد كرد؟ اينهاست... اينها چيزهايي است كه بايد اصلاح بشود. كساني كه مي‌خواهند دين را اصلاح بكنند، بايد خودشان را اصلاح بكنند. كتاب و سنّت، احتياجي به اصلاح ندارد؛ بلكه احتياج به فهم و عمل دارد."
کتاب همچنین به برخی شبهات که با ژست علمی و با هدف تضعیف و تحریف اعتقاد به نبوت و خاتمیت شایع شده را با بیانی روان و همه‌فهم، به خوبی پاسخ داده است. برای شناخت بهترِ سبک زندگی اجتماعی و سیاسی اسوۀ حسنۀ نبوی، این کتاب خواندنی است و مردم می‌توانند اصول والای حکومت اسلامی را از مسئولان مطالبه کنند
این کتاب از دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
نظر بدهید