توزیع ویژه «خداحافظ سالار» در نمایشگاه کتاب تهران
سه شنبه 28 فروردين 1397

توزیع ویژه «خداحافظ سالار» در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «خداحافظ سالار»، شامل خاطرات همسر شهید حسین همدانی، به اهتمام دبیرخانه ششمین دوره جایزه کتاب و زندگی و روشنا در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «خداحافظ سالار» به صورت داستانی است که شروع ماجرای آن از سال 1390 است، که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد.
بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه 40 برمی‌گردد.
زندگی شهید همدانی پر بوده از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس 3 لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و ماموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و نهایتا دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه می‌پردازد. همه این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصه حرم و مقابله با تفکیری‌ها در کتابی به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است.
ششمین دوره جایزه کتاب و زندگی با همکاری پویش روشنا با محوریت این کتاب در حال برگزاری است. دبیرخانه این دوره جایزه با همکاری نشر 27 در نظر دارد تا چاپ‌های پانزدهم و شانزدهم از این اثر را در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه کند.
سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز در مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.
نظر بدهید