آیین تبیین تقریظ رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام» برگزار می‌شود
دوشنبه 03 ارديبهشت 1397

آیین تبیین تقریظ رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام» برگزار می‌شود

آئین تبیین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام»، خاطرات آزادۀ ۱۳ساله، مهدی طحانیان که به قلم فاطمه دوست‌کامی به نگارش درآمده، یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، فرزانه قلعه ‌قوند، معاون پژوهش موسسه فرهنگی پیام آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، کتاب «سرباز کوچک امام» به‌ویژه در بخش مقاوت دفاع مقدس، در مقایسه با کتاب‌های مشابه به مواردی اشاره کرده که در دیگر آثار دیده نمی‌شود. به بیان فرموده رهبر معظم انقلاب، کتاب معصومانه و صادقانه نوشته شده است.
وی ادامه داد: در موسسه پیام آزادگان، تمامی آثار «راست‌آزمایی» می‌شوند، به این‌صورت که با تمام افرادی که در کتاب از آن‌ها نام برده شده، تماس می‌گیریم تا درستی قول‌ها تایید شوند.
قلعه ‌قوند گفت: از جمله افرادی که نامش در کتاب ذکر شده، خانم شارما خبرنگاری است که مهدی طحانیان در دوره اسارت در اردوگاه عراق، به دلیل بدحجابی حاضر به مصاحبه با وی نشد. با این خبرنگار تماس گرفتیم و وی را برای تهیه مستندی به ایران دعوت کردیم که بخشی از این مستند برای نخستین‌بار در آئین تبیین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام» که ساعت 16 و 30 دقیقه روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه با حضور غلامعلی حداد عادل و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان لشکری و کشوری در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، پخش خواهد شد.
معاون پژوهش موسسه فرهنگی پیام آزادگان، افزود: همچنین در راستای معرفی بهتر این اثر، سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه نیز نشستی با حضور احتمالی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب تقریظ نوشته‌اند، تبلیغ و معرفی این اثر را تکلیف خودمان می‌دانیم. در این راستا علاوه بر کاهش قیمت کتاب از 42 هزار تومان به 32 هزار تومان، این هفته و هفته آینده در حاشیه نماز جمعه تهران، «سرباز کوچک امام»، با تخفیف به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

قلعه ‌قوند ادامه داد: همچنین در کانال «سرباز کوچک امام»، مسابقه عکسی با عنوان «سلفی من با سرباز کوچک امام» طراحی و تاکنون ویژه مناطق راهیان نور جنوب کشور برگزار شده و برای دیگر مناطق جنگی نیز ادامه دارد. در استان اصفهان زادگاه مهدی طحانیان و خراسان و دیگر استان‌هایی که موسسه پیام آزادگان نمایندگی دارد نیز برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت این کتاب برگزار می‌شود.
معاون پژوهش موسسه فرهنگی پیام آزادگان، گفت: این کتاب در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در کنار چهار عنوان اثر چاپ سال 97 و 30 اثر دیگر، به‌طور ویژه عرضه می‌شود.
نظر بدهید