به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «شریعتی به روایت اسناد ساواک» پس از 20 سال برای نخستین بار توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با اضافاتی نسبت به چاپ اول، تجدید چاپ و در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

در این مجموعه سه جلدی - که چاپ اول آن به سال 1378 برمی‌گردد - قریب به 2000 برگ سند شامل گزارش‌ها و اسناد ساواک از دکتر علی شریعتی منتشر شده است که تمام پرونده او در ساواک را در برمی‌گیرد.

از جمله اسناد مهم در این مجموعه می‌توان به گزارشی از ساواک درباره مباحثه آیت‌الله خامنه‌ای، استاد مطهری و دکتر شریعتی اشاره کرد که بسیار خواندنی است.

اسناد دستگیری شریعتی در دهه 30 از جمله برگ‌های ناخوانده دیگری از زندگی دکتر شریعتی است که در این کتاب به انتشار می‌رسد. همچنین نامه چهل ‌صفحه‌ای و مهم شریعتی به ساواک یکی دیگر از اسناد مهمی است که هر خواننده‌ای را برای مطالعه این اثر ترغیب می‌کند.

مهم‌ترین و کمیاب‌ترین قسمت کتاب، اسناد مهم مربوط به درگذشت دکتر شریعتی در لندن است که متن لاتین و ترجمه آن از قسمت‌های مغفول تاریخ است و جزئیات گزارش‌های پزشکی از درگذشت شریعتی را به خوبی بازنمایی می‌کند.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی بنا به نیاز روز، پس از 20 سال با تجدید چاپ کتاب سه جلدی "شریعتی به روایت اسناد ساواک" اثر ویژه‌ای را به مخاطبان خود در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد کرد.