معرفی بستۀ کتاب «مقاومت» ویژه سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب
شنبه 08 ارديبهشت 1397

معرفی بستۀ کتاب «مقاومت» ویژه سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب

در آستانۀ سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب٬ بستۀ کتاب با موضوع «مقاومت» مرکز اسناد انقلاب اسلامی ویژۀ نمایشگاه کتاب معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، در آستانه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ٬ مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب با موضوع «مقاومت» ویژه نمایشگاه کتاب را معرفی کرد.

در این بسته٬ کتاب‌هایی با عنوان «انقلاب اسلامی و احیای هویت دینی شیعیان لبنان»، «حزب‌الله لبنان»، «انقلاب اسلامی ایران و شیعیان لبنان»، «جنگ غافلگیری‌ها و تدبیرها»، «حزب‌الله لبنان و بیداری اسلامی» و «آزادترین مرد جهان» به مخاطبان عرضه می‌شود.



انقلاب اسلامی و احیای هویت دینی شیعیان لبنان

در این کتاب به تاریخچه‌ شیعیان لبنان و وضعیت سیاسی و اجتماعی آنان در طی سالیان متمادی و محرومیت‌ها و ظلم‌ها و تبعیضاتی که درباره‌ی آنان اعمال شده است. نظام فکری و عملی در لبنان از انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی (ره) به طور مستقیم تأثیر پذیرفته است . پیام انقلاب اسلامی ایران و مواضع امام خمینی (ره) ، مردم لبنان را تکان داد و احساسات آن‌ها را برانگیخت ؛ خط فکری امام (ره) مورد توجه مردم لبنان قرار گرفت ، اسلام‌گرایی را احیاء کرد و هویت دینی شیعیان لبنان را برانگیخت .

این کتاب در قالب 2000 نسخه باقیمت 2300 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.




حزب‌الله لبنان

در این اثر تلاش شده است وضعیت شیعیان لبنان از زمان استقلال آن کشور تا مقطع کنونی مورد بررسی قرار گیرد.  روابط عمیق تاریخی بین شیعیان لبنان و ایران، الهام‌گیری حزب‌الله لبنان از انقلاب اسلامی ایران و همچنین نقش حزب‌الله در مقابله با رژیم اشغالگر قدس این جنبش را در میان اعراب، مسلمانان و حتی آزادیخواهان جهان محبوب ساخت. همه‌ این عوامل لزوم مطالعه و تحقیق درباره‌ شیعیان لبنان و به‌ویژه جنبش انقلابی‌حزب‌الله را کاملاً اثبات می‌نماید.

این کتاب در قالب 3000 نسخه باقیمت 2800 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.



انقلاب اسلامی ایران و شیعیان لبنان 

لبنان، به ویژه جمعیت شیعی آن، تأثیرات عمیقی از نفوذ معنوی انقلاب اسلامی ایران پذیرفته است که این تأثیر ناشی از حساسیت ویژه‌ رهبری انقلاب اسلامی ‌درباره‌ عدم مشروعیت و رسمیت رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن لبنان در خط مقدم جبهه‌ مبارزه با صهیونیسم و حمایت معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی ‌از جنبش‌های ضدصهیونیستی بوده است.
این کتاب در قالب 2000 نسخه باقیمت 3600 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.




جنگ غافلگیری‌ها و تدبیرها (روایتی از جنگ 33 روزه در لبنان)


پس از گذشت چند سال از جنگ 33 روزه‌ حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، ابعاد پیچیده و حیرت‌آور ‌این جنگ از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. در ‌این جنگ، رژیم صهیونیستی به بهانه اسارت دو سرباز خود توسط حزب‌الله، حملات همه‌جانبه‌ای را علیه لبنان آغاز کرد که در نتیجه‌ آن سخت‌ترین شکست ‌این رژیم رقم خورد. رژیم صهیونیستی که از ابتدای موجودیت جعلی خود در هیچ جنگی شکست نخورده بود، در‌ این جنگ پس از 33 روز حمله گسترده به مواضع حزب‌الله و تخریب تأسیسات زیربنایی لبنان و کشتار غیرنظامیان نتوانست به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده خود دست‌ یابد.
برای اولین بار در طول تاریخ ، موشک‌های حزب‌الله در اعماق خاک اشغالگران فلسطین فرود آمد و میلیاردها دلار بر اقتصاد صهیونیست‌ها خسارت وارد کرد. ‌
این کتاب در قالب 2000 نسخه باقیمت 3400 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.




حزب‌الله لبنان و بیداری اسلامی

کتاب مذکور به نقش حزب‌الله لبنان در بیداری اسلامی پرداخته است. تجلیل و تحسین همراه با تواضع ده‌ها تن از رهبران و متفکران آزاده‌ کشورهای اسلامی از مقاومت حزب‌الله و سیدحسن نصرالله این پدیده را تا سطح یک الگوی جدید عربی اسلامی ارتقا داد. مقاومت حزب‌الله شرایط لازم برای ایجاد تغییرات و تحولات در مناسبات مردم مسلمان با رژیم‌های حاکم، که حامی شکل‌گیری خاورمیانه جدید به رهبری ایالات متحده و اسرائیل بودند، پدید آورد.
این کتاب در قالب 2000 نسخه باقیمت 7600 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.




آزادترین مرد جهان

بی‌تردید، ظهور حزب‌الله را در لبنان، که منشأ خدمات نظامی، بهداشتی و رفاهی، آموزشی و فرهنگی فراوان در لبنان و به‌ویژه منطقه‌ شیعه‌نشین آن (جنوب لبنان) بوده است.
اثر پیش رو، روایتی است از زندگی و زمانه و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله (دامت توفیقاته) دبیر کل فعلی حزب‌الله لبنان که با نثری روان و محتوایی جامع، از مجموعه «دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان» به مخاطبان نسل چهارم و پنجم تقدیم می‌گردد.
این کتاب در قالب 3000 نسخه با قیمت 3400 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

 
نظر بدهید