حضور خانۀ كتاب با ۲۰۰ عنوان كتاب در نمايشگاه كتاب
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397

حضور خانۀ كتاب با ۲۰۰ عنوان كتاب در نمايشگاه كتاب

موسسۀ خانۀ کتاب با ۲۰۰ عنوان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه كتاب، انتشارات موسسه خانه كتاب در سی‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران با ۲۰۰ عنوان كتاب منتشرشده چهار سال اخير كه ۱۵ عنوان آن نخستین‌‌بار در سی و يكمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب نمايش داده می‌شود، حضور پيدا می‌كند.
ديدار با اهالی قلم، گفت‌و‌گو با ناشران و كتابفروشان، تعامل با نهادها و سازمان‌هاي فعال در حوزه نشر و مديران كل فرهنگ ارشاد اسلامي براي برگزاری فعاليت‌های مشترک در استان‌ها يكی از اهداف موسسه خانه كتاب برای شركت در اين دوره از نمايشگاه كتاب است.
موسسه خانه كتاب همچنين، با هدف خدمت‌رسانی به مخاطب كتاب، ناشران و پژوهشگران سالن كارنامه نشر را برای بازديدكنندگان در نمايشگاه بين‌المللی كتاب ایجاد كرده است. در اين غرفه، طبقه‌بندی كتاب‌‌ها در قفسه براساس موضوع‌بندی خاصی صورت گرفته كه بازديدكنندگان علاوه بر ديدن كتاب‌‌های مختلف، موضوع مورد نظرشان براساس رده‌بندی موضوعی كتاب جست‌وجو كرده و برای خريد كتاب به نشر مربوطه مراجعه كنند.
در سالن كارنامه نشر، ۳۰ هزار عنوان كتاب چاپ نخست سال ۱۳۹۶ در ۱۱ موضوع اصلی(فلسفه، دين علوم اجتماعی، كليات، علوم‌طبيعی و رياضی، علوم كاربردی، هنر، ادبيات، تاريخ و جغرافيا، انقلاب اسلامی و كودک) و ۷۰ زير رده در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي گيرد. نمايش آماری نشر چهل ساله بعد از انقلاب، اطلاع‌رسانی جامع كتاب و نمايش چهل سال نشر ايران با عنوان كارنامه نشر(سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۶) در سالن كارنامه نشر نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
از ديگر فعاليت‌های موسسه خانه كتاب در اين دوره از نمايشگاه كتاب برگزاری نمايشگاهی از كتاب‌های منتخب جشنواره‌های كتابی ايران در سال ۱۳۹۶ است.
سرای اهل قلم به منظور ارائه خدمات به اهالی قلم در نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران، به صدور و تحويل كارت اهل قلم و صدور بن كارت الكترونيک خريد كتاب برای اهل قلم اقدام می‌كند.
از ديگر فعاليت‌های سرای اهل قلم در اين دوره از نمايشگاه كتاب، برگزاري جلسات نقد و بررسی، معرفی و رونمايی كتاب با همكاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف علمی و فرهنگی و با حضور صاحبان قلم و فرهيختگان و استادان دانشگاه در سرای اهل قلم فرهنگ‌وران، فرهيختگان و سالن كتاب‌نما است.
خبرگزاري كتاب ايران به منظور پوشش خبری اخبار نمايشگاه كتاب، نقد تازه‌ترين آثار موجود در حوزه نشر، برگزاری ميزگردهای تخصصی در حوزه‌های چاپ و نشر و بازار كتاب با حضور صاحب‌نظران، دعوت از اهالی قلم و پيشكسوتان حوزه نشر و كتاب به منظور گفت‌و‌گو درباره مسائل جديد حوزه نشر در سی‌و‌يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران حضور پيدا می‌كند.
موسسه خانه كتاب در سی‌و‌يكمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران، واقع در مصلای امام خمينی‌(ره)، شبستان اصلی، ابتدای در شماره ۱۳ ميزبان اهالی قلم، نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه كتاب و كتابخوانی سراسر كشور است.
نظر بدهید