عرضۀ کتاب «مرگ تاجرانه» در غرفۀ انتشارات انقلاب اسلامی
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397

مرگ تاجرانه

عرضۀ کتاب «مرگ تاجرانه» در غرفۀ انتشارات انقلاب اسلامی

مجموعۀ بیانات مقام معظم رهبری دربارۀ شهید و شهادت توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «مرگ تاجرانه» مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید و شهادت توسط غرفه انتشارات انقلاب اسلامی در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.
این  کتاب مشتمل بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع شهید و شهادت و همچنین رهنمودهای ایشان به مسئولان، خانواده‌های معظّم شهدا و اقشار مختلف در این زمینه است. «مرگ تاجرانه» توسط انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه‌ی برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپ و منتشر شد.
در مقدمه‌ کتاب حاضر آورده شده است: نیروهای مؤمن انقلابی در همه‎ شرایط باید آماده‎‌ مبارزه و جانفشانی در برابر دشمن باشند و اصل وجود این روحیّه، از عوامل بازدارنده‌ دشمن در همه‌ جبهه‌های نبرد است.
نیروی ایثارگر انقلابی در کارزار حق و باطل بر اساس نصّ قرآن کریم میداند که یکی از دو عاقبت نیک در برابر او است: یا دشمن را از سر راه پیشرفت جامعه برمیدارد، یا خودْ شربت شهادت می‌نوشد و به مقام «عند ربّهم یرزقون» راه می‌یابد.
شهید در فرهنگ اسلامی از ارج و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ثوابها و درجات عظیمی برای او ذکر شده است. حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) که قافله‌سالار کاروان شهدای انقلاب اسلامی است در این زمینه میفرمایند: «درباره‌ی شهید آنقدر از اسلام و اولیاء اسلام روایات وارد شده است بر فضل شهید که انسان متحیّر میشود. در روایتی از رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که ... شهید نظر میکند به وجه‌الله و این نظر به وجه‌الله راحت است برای هر نبی و هر شهید. این آخر چیزی است برای انسان، آخرین کمالی است که برای انسان است.»

مقام معظم رهبری بارها در تشییع پیکر مطهّر شهدا شرکت کرده و به زیارت قبور مقدّس شهدا رفته و برپاکنندگان یادواره‌های شهدا را تکریم کرده‌اند. همچنین ایشان با اهمّیّت ویژه‌ای که برای خانواده‌ی معظّم شهدا قائل هستند از ابتدای انقلاب تا کنون دیدارهای متعدّدی را با این اسوه‌های صبر و استقامت داشته‌اند. گاهی میزبان این عزیزان بوده‌اند و در بسیاری از موارد خود به منازل ایشان رفته‌اند. یکی از دیدارهای همیشگی ایشان در سفرهای استانی، دیدار با جمع زیادی از خانواده‌های محترم شهدا و حضور در منزل چند شهید از شهدای آن دیار است.
تکریم شهدا و خانواده‌های مکرّم ایشان به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود و ایشان مجاهدان لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و یمنی را نیز مورد تفقّد و توجّه قرار داده‌اند.
غرفه انتشارات انقلاب اسلامی در سالن ناشران عمومی واقع شده است. سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از امروز، 12 اردیبهشت‌ماه، به مدت 10 روز میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلی امام خمینی(ره) است.
نظر بدهید