جشن امضای کتاب «مجید بربری» برگزار شد
شنبه 15 ارديبهشت 1397

در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی

جشن امضای کتاب «مجید بربری» برگزار شد

جشن امضای کتاب «مجید بربری»، شامل خاطرات شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی، چاپ انتشارات دارخوین، با حضور ناشر و پدر بزرگوار شهید در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، جشن امضای کتاب «مجید بربری» نوشتۀ کبری خدابخش دهقی با حضور پدر شهید در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کتاب «مجید بربری» شامل خاطرات شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی است که شخصیت چندوجهی این شهید باعث استقبال خوانندگان از این کتاب شده است.
این شهید را باید «حُر» مدافعان حرم نامید؛ چرا که وی تا یک سال قبل از شهادت، مسیر زندگی‌اش روند دیگری را طی می‌کرده؛ ولی مسائل و ارتباطاتی باعث تغییر مسیر زندگی وی می‌شود و نهایتاً در خان‌طومان آسمانی شده است.
پدر شهید قربان‌خانی گفت: «مجید خودمختار بود. از هیچکس حرف‌شنوی نداشت. بدنش خال‌کوبی شده بود و چندین نوچه داشت. سال 93 به پیاده‌روی کربلا رفت و به گفتۀ خودش در بین‌الحرمین از امام حسین(ع) خواسته بود آدمش کند.»
وی ادامه داد: «سال بعد مجید به هیئتی رفت که آنجا دربارۀ مدافعان حرم و حضرت زینب(س) می‌خوانند و مجید آنجا از شدت گریه بیهوش شده بود.»
پدر شهید قربان‌خانی افزود: «سال 94 مجید خواب حضرت زهرا را دیده بود. در خواب، ایشان به او گفتند اگه به سوریه بیایی، یک هفته پیش مایی. پسرم بعد از این خواب تمام خلاف‌هایش را کنار گذاشت.»
وی ادامه داد: «مجید دقیقاً یک‌هفته‌ای شهید شد. از پهلو تیر خورد و پیکرش هم بازنگشت.»

 
 

 
به گزارش منانشر، شهید مجید قربان‌خانی متولد سال ۱۳۶۹ در تهران بود که از گردان مسلم بن عقیل سپاه به سوریه اعزام شد و در منطقۀ خان‌طومان شهر حلب، در روز 21 دی سال 1394 در سن 25سالگی به شهادت رسید و تاکنون پیکرش به وطن بازنگشته است.
کتاب «مجید بربری» خاطرات شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی در چاپ سوم با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی نشر دارخوین منتشر شده است. شمارگان این کتاب در هر چاپ ۲ هزار نسخه بوده است.
نظر بدهید