رونمایی از دو اثر جدید انتشارات شهرستان ادب
شنبه 15 ارديبهشت 1397

در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی روی داد:

رونمایی از دو اثر جدید انتشارات شهرستان ادب

از دو رمان جدید «ابدی» نوشتۀ مهدی صفری و «قرار مهنا» نوشتۀ مهدی کفاش، با حضور مؤلفان و مدیرعامل موسسۀ شهرستان ادب رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، از دو اثر جدید انتشارات شهرستان ادب به نام‌های «ابدی» نوشتۀ مهدی صفری و «قرار مهنا» نوشتۀ مهدی کفاش در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با حضور علی‌محمد مودب، مدیرعامل موسسۀ شهرستان ادب و علی‌اصغر عزتی پاک، مدیر بخش داستان و رمان موسسۀ شهرستان ادب رونمایی شد.
علی‌محمد مودب، شاعر و مدیرعامل موسسۀ شهرستان ادب گفت: «در دهۀ اخیر اتفاقاتی در منطقه روی داده که امنیت کشور ما را تهدید می‌کند و احترام و حق حیات از مردم گرفته شده است. بخشی از مردم ما به عنوان مدافعان حرم وارد میدان‌های نبرد شده‌اند و در حال مهار این نیروهای خطرناک هستند.»
وی ادامه داد: «تولید محتوای ما دربارۀ این بحران کافی نیست. ادبیات که مجموعه‌ای از فرهنگ، هنر و رسانه است، باید با سرمایۀ میراث فکری و ادبی، شرایط زمانه را بفهمد و دربارۀ آن سخن بگوید. خوشبختانه رمان‌های «ابدی» و «قرار مهنا» به سراغ این موضوع مهم رفتند که هویت و هستی ما را تهدید می‌کند. امیدواریم به آن دسته از مردم که هنوز متوجه اهمیت این موضوع نشده‌اند و باعث آزار برخی خانواده‌های مدافعان حرم هستند، آگاهی بخشد؛ چون این دو کتاب بسیار قوی و محکم وارد میدان شده‌اند.»
علی‌اصغر عزتی پاک، نویسنده، مدیر بخش داستان و رمان موسسۀ شهرستان ادب و مدیر مدرسۀ رمان این موسسه گفت: «ادبیات ما قبل از کتاب «عطر عربی»، بسیار سر به زیر بوده و خود را در محدودیت‌های مرزی و جغرافیایی قراره داده بود. اما این دو کتاب جدید ادامه‌دهندۀ راه عطر عربی هستند و به خارج از مرزهای کشور سفر کرده‌اند و این می‌تواند یک شروع بسیار خوب باشد. این رمان‌ها با بیان جزئیات و ایجاد درگیری عاطفی، باعث همراه شدن خواننده با داستان می‌شوند.»
وی افزود: «وظیفۀ ما نویسندگان است که با نوشتن دربارۀ اتفاقات پیش‌آمده در منطقه و ایثارهای صورت‌گرفته، دین خود را به خانواده‌های مدافعان حرم ادا کنیم.»
مهدی کفاش، نویسندۀ رمان «قرار مهنا» گفت: «هشت سالی است گروه تکفیری داعش اعلام وجود کرده و کشور ما را هم جز دشمنان خود می‌داند و بارها ما را تهدید به نابودی کرده است. متاسفانه در این باره کشورهای اروپایی زودتر از ما به میدان آمدند و کتاب «ده روز با داعش» را منتشر کردند. اما رمان «قرار مهنا» نیز به میدان آمده و با تحقیقات صورت‌گرفته در بستر اتفاقات سوریه و دفاع مقدس، سعی شده با بیان جزئیات به باورپذیری بیشتر داستان کمک کند.»
وی ادامه داد: «نوشتن این رمان از سال 95 شروع شده و بعد از یک بار بازنویسی و تحقیقات میدانی صورت‌گرفته در ایران و عراق، توسط انتشارات شهرستان ادب امسال به نمایشگاه کتاب تهران آمد.»
مهدی صفری، نویسندۀ رمان «ابدی» و عضو مدرسۀ رمان، ضمن عرض تشکر از زحمات آقای شهسواری گفت: «تحقیقات انجام‌شده و مصاحبه‌های تخصصی با خانواده‌های مدافعان حرم نزدیک به دو سال به طول انجامید و امید است خوانندگان از آن استقبال کنند.»
 

 

 
به گزارش منانشر، مدرسۀ رمان به همراهی موسسۀ شهرستان ادب و با یاری و کمک فکری نویسندگان برجستۀ کشور در شهریور سال 1393 افتتاح شد. هدف از را‌ه‌اندازی این مدرسه آشنایی و آموزش نویسندگان جوان با اصول داستان‌نویسی تحت نظر اساتید صاحب‌نظر است. این مدرسه امسال با پنج عنوان جدید به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمد.
نظر بدهید