رونمایی از کتاب‌داستان مصور «مختار؛ دادخواه نینوا»
جمعه 21 ارديبهشت 1397

در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام شد

رونمایی از کتاب‌داستان مصور «مختار؛ دادخواه نینوا»

از کتاب‌داستان مصور «مختار؛ دادخواه نینوا» با حضور مؤلف و ناشر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، از کتاب‌داستان مصور «مختار، دادخواه نینوا»، با حضور سیدمصطفی خلیلی تهرانی، نویسنده، علی جاسبی‌نیا، مدیر انتشارات دانش‌آموز، عباس خواجه‌پیری، مدیر مسئول نهضت ترجمه و نشر آثار سبز و مرتضی سهی، مدیر هنری مؤسسۀ نهضت ترجمه، در غرفۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.
خواجه‌پیری با اشاره به رسالت‌های مؤسسه گفت: «یکی از وظایف مؤسسه، تولید و ترجمۀ آثار مختلف در حوزۀ معارف اسلامی به زبان‌های پرمخاطب است. اغلب آثار در سایت مؤسسه به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این مؤسسه دو نوع مخاطب عام و کودک و نوجوان دارد و تاکنون 230 عنوان کتاب را منتشر کرده است.»
وی ادامه داد: «رسالت جدید این مؤسسه، تولید آثار اسلامی و تاریخ اسلام در صنعت «کمیک‌ استریپ- پی‌نما» است. کتاب‌های «عاشورا» و «ملیکا مام خورشید عدالت» از آثار قبلی این مؤسسه به صورت مصور است که برای این اثر جدید، تیزر دودقیقه‌ای تبلیغاتی نیز تهیه شده است.»
مدیر مسئول نهضت ترجمه و نشر آثار سبز با تأکید بر ضرورت توسعۀ این صنعت در کشور گفت: «با توجه به اینکه استفاده از تصاویر متحرک برای کودک و نوجوان بسیار اثرگذارتر است، باید در اولویت تولید ناشران قرار گیرد.»
سیدمصطفی خلیلی تهرانی، نویسندۀ کتاب «مختار؛ دادخواه نینوا» گفت: «این اثر به تصویرگری مهرداد شاهوردی، در 96 صفحه و از زمان زندانی شدن مختار تا به حکومت رسیدن وی در کوفه و درگیری با عبدالله‌بن‌زبیر به تصویر کشیده شده و از منابع معتبر شیعه و با متنی روان برای کودک و نوجوان تهیه شده است.»
خلیلی تهرانی دربارۀ تأثیرگذاری و تثبیت یک مفهوم در یک جامعه گفت: «استفاده از ارکان مختلف مانند فیلم، کتاب، انیمیشن، کتاب مصور و... به صورت هم‌زمان می‌تواند بسیار تأثیرگذارتر عمل کند. تولید این کتاب نیز هم‌زمان با پخش سریال مختار آغاز شد.»
سهی با اشاره به مفهوم صنعت «کمیک استریپ- پی‌نما» گفت: «این صنعت، صنعتی دیداری و هنری است که در نیم قرن گذشته در کشورهای مختلف توسط سینماگران و نویسندگان استفاده شده و آثار گوناگونی تولید شده‌اند که مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفته است.»
وی ادامه داد: «اما در کشور ما، ناشران از بیم سوق یافتن کودکان و نوجوانان به سمت قهرمانان خارجی، از تولید آثار در این حوزه امتناع کرده‌اند؛ اما با دیدگاه جدید این مؤسسه و توجه به قصص انبیا و اساطیر ایرانی، آثاری در این حوزه تولید شده‌اند.»
 
نظر بدهید