«از مشهد تا ژوهانسبورگ» راهی چاپ دوم شد
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397

«از مشهد تا ژوهانسبورگ» راهی چاپ دوم شد

کتاب «از مشهد تا ژوهانسبورگ» شامل گفت‌وگوی بلند حسین قرایی با حجت‌الاسلام سید عبداله حسینی به چاپ دوم سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب «از مشهد تا ژوهانسبورگ» شامل گفتگوی بلند حسین قرایی با حجت‌الاسلام سید عبداله حسینی که در قالب مجموعه تاریخ شفاهی شعر معاصر ایران که از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است در آستانه چاپ دوم قرار گرفت.
قرایی در این کتاب و در قالب یک گفتگوی بلند زندگی و زمانه این شاعر را از کودکی تا حضور در حوزه علمیه شهر مشهد و نیز مطرح شدن به عنوان یک طلبه شاعر در کنگره شعر دفاع مقدس و پس از آن آشنایی با شاعران سرشناس خراسان و برپایی نگره شعر طلاب مورد توجه قرار داده. حضور در آفریقای جنوبی و فعالیت فرهنگی در این کشور نیز بخش دیگری از این گفتگوی بلند ات.
در قسمت دوم از این کتاب نمونه‌ای از اشعار این شاعر برای مخاطبان درج شده است و در بخش سوم از آن  شاعرانی چون زکریا اخلاقی، حمید رضا شکارسری، محمد کاظم کاظمی، رضا اسماعیلی، هادی سعیدی کیاسری و...درباره شعر و شخصیت سید عبدالله حسینی به اظهارنظر پرداخته‌اند.
یکی از قابل توجه‌ترین بخش‌های این کتاب ماجرای معمم شدن سید عبدالله حسینی توسط حضرت امام خمینی(ره) و نیز شرح او از سامان‌دادن به جلسات شعر رهبر انقلاب اسلامی پس از منصوب شدن ایشان به سمت رهبری است که به تفصیل درباره آن در کتاب توضیح داده شده است.
کتاب «از مشهد تا ژوهانسبورگ» را نشر شهید کاظمی در چاپ نخست در 300 صفحه با قیمت 16 هزار تومان منتشر کرده است.
نظر بدهید