رهیافتی به منظومۀ فکری رهبر انقلاب در «کتابِ کتاب» عرضه شد
شنبه 29 ارديبهشت 1397

کتابِ کتاب

رهیافتی به منظومۀ فکری رهبر انقلاب در «کتابِ کتاب» عرضه شد

نشر «کتاب فردا» اثری با عنوان «کتابِ کتاب» رهیافتی به منظومۀ فکری رهبر انقلاب در حوزه کتاب را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «کتاب کتاب» رهیافتی به منظومه فکری رهبر انقلاب درباره کتاب اثر مجید تقی زاده از سوی نشر کتاب فردا عرضه شده است.

مولف در این کتاب سعی داشته همه بیانات مشهور آیت الله العظمی خامنه ای در موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخوانی را گردآوری کند که با نگاهی به کتب منتشر شده در این حوزه این اثر، کتابی بی سابقه به شمار می رود.

 

 

نگاه راهبردی به موضوع کتاب و کتابخوانی نگاهی فراتر از نگاه شخصی یا حداکثر یکسری راهکارهای موردی است که در بیشتر کتاب های منتشر شده در این حوزه مدنظر قرار گرفته است.

این کتاب در 7 فصل تنظیم شده که در فصل اول خود به عنصر کتاب با رویکرد تاریخی تمدنی نگاه شده و به مسائل کلی و کارکردهای عمومی کتاب در فرهنگ جامعه پرداخته شده است.

در فصل دوم به سیر برنامه ریزی  راهبردی در فصل کتاب پرداخته شده که شاید بتوان این فصل را مهمترین فصل کتاب دانست. در پایان این فصل اصلی ترین تکالیف در حوزه کتاب از دیدگاه رهبر انقلاب را برشمرده است.

در فصل سوم مطالبی برای تولید کنندگان کتاب آمده که 4 گام اساسی کتاب را شرح می دهد. در فصل چهارم از آنجا که نویسنده نقش مهمی را در تولید کتاب ایفا می کند به این مبحث پرداخته شده است. همچنین در فصل های پنجم و ششم به مبحث توزیع کتاب اشاره شده که در بخش پایانی فصل ششم موضوع «کتاب هایی برای خواندن» مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل هفتم و پایانی کتاب به سه موضوع مهم در حوزه کتاب یعنی «نقد کتاب»، «اقتصاد کتاب» و «نظارت و ممیزی کتاب» پرداخته است.

«کتاب کتاب» اثر مجید تقی زاده در 610 صفحه با قیمت 36 هزار تومان از سوی نشر کتاب فردا عرضه شده است.

نظر بدهید