محصولات کانون در نمایشگاه‌های هفته‌ کتاب با تخفیف ۴۰درصدی ارائه می‌شود
شنبه 22 آبان 1395

چند خبر کوتاه از کانون پرورش فکری

محصولات کانون در نمایشگاه‌های هفته‌ کتاب با تخفیف ۴۰درصدی ارائه می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون از تخفیف ۴۰ درصدی کتاب‌های کانون در نمایشگاه «کتاب در خدمت دانایی» خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان تا 1 آذر 1395 در سراسر کشور برگزار می‌شود. از همین رو فریدون واحدی با اعلام خبر تخفیف افزوده است: کانون با هدف این‌که بتواند محصولات خود را به مخاطبان هدفش برساند 450 عنوان کتاب در همه‌ گروه‌های سنی را با تخفیف 40 درصدی در این نمایشگاه‌ها و به مناسبت هفته کتاب عرضه می‌کند.

نمایشگاه عرضه‌ محصولات فرهنگی‌هنری کانون با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در بیش از 2هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار می‌شود. در استانها و فضاهای عمومی شهرستانها نزدیک به 100 نمایشگاه و در 150 مرکز فرهنگی‌هنری کانون نیز به مناسبت بیست و چهارمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی این نمایشگاه‌ها برپا شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون همچنین از افتتاح دومین نمایندگی عرضه‌ محصولات فرهنگی‌هنری کانون در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت این نمایشگاه هم‌زمان با هفته‌ی کتاب روز 23 آبان 1395 افتتاح می‌شود.

داوود امیریان داستان نادرشاه را روایت کرد

داوود امیریان در جدید‌ترین کتاب خود داستان نادرشاه افشار را برای نوجوانان روایت کرد. کتاب «حماسه آغاز می‌شود» برای گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

امیریان در جدیدترین کتاب خود داستان کودکی تا بزرگ‌سالی نادر را روایت کرده است. نادر که در آخرین لحظات زندگی مادر کنار او نشسته است قول می‌دهد که برای دفاع از اسارت و به دست آوردن آزادی بجنگد. او که اسیر دست ازبک‌ها شده با کمک دوستانش به ابیورد در شمال خراسان فرار می‌کند و از این لحظه به بعد زندگی پرفراز و نشیب او رنگ و روی جدیدی به خود می‌گیرد. داستان تا جایی ادامه می‌یابد که جنگ ایرانیان و عثمانیان آغاز می‌شود.

«حماسه‌های ایرانی» عنوان مجموعه‌ای است که قرار است روایت‌گر گوشه‌هایی از حوادث تاریخی ایران در قالب داستان باشند، با این حال قصد داستان‌نویسی ندارند. نویسندگان این مجموعه حماسه‌هایی را نقل می‌کنند که گاهی از هر داستانی شگفت‌انگیزتر و تکان دهندهتر هستند.

در کتاب «حماسه آغاز می‌شود» که در قالب این مجموعه منتشر شده است، می‌خوانیم: «اسم محمود افغان باعث وحشت و بی قراری مردم اصفهان و به خصوص دربار صفوی شده بود. همه فکر می‌کردند محمود افغان به زودی وارد اصفهان می‌شود اما هیچ‌کس نمی‌دانست که خود محمود از همه بیشتر می‌ترسد. محمود افغان بعد از تسخیر گنجینه‌ی ارتش شاهی در تخت‌گاه، از پیروزی‌های سریع خود دچار بیم وحشت شد. او فکر می‌کرد عقب نشینی و فرار ایرانی‌ها یک خدعه و نیرنگ است تا او را به کمین‌گاه کشانده و دمار از روزگارش در بیاورند.»

این کتاب 60 صفحه و 4هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نشست «آشنایی با کتاب درمانی در ترویج خواندن» برگزار می‌شود

پنجاه و پنجمین نشست ترویج خواندن به موضوع «آشنایی با کتاب درمانی در ترویج خواندن» اختصاص یافته است. این نشست کتاب‌خانه مرجع کانون با حضور سهیلا خوئینی و دکتر علیرضا نوروزی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوشنبه 24 آبان ساعت 15 تا 17، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و مربیان، ‌نویسندگان و فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان می‌توانند در پایان این مبحث سوا‌ل‌های خود را مطرح کنند.
به گفته‌ی اداره‌ کل آموزش و پژوهش کانون به کارشناسان، کارکنان و مربیان کانون که در این نشست‌ها شرکت‌ می‌کنند، گواهی آموزشی نیز اعطا می‌کند.

کتابخانه مرجع کانون با حضور صاحب‌نظران عرصه‌ی هنر و ادبیات کودک و نوجوان موضوع ترویج خواندن را هر ماه به بحث می‌گذارد. این کتابخانه در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک 24، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.

 
نظر بدهید