با خواندن کتاب «جام جهانی در جوادیه» قهرمان شوید!
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397

با خواندن کتاب «جام جهانی در جوادیه» قهرمان شوید!

نخستین پویش کتاب‌خوانی نوجوانانه با عنوان «بخون، قهرمان شو!» از 31 اردیبهشت تا 31 تیر ویژۀ نوجوانان دختر و پسر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین مسابقۀ کتابخوانی نوجوانانه با عنوان «بخون، قهرمان شو!» از 31 اردیبهشت تا 31 تیرماه، ویژه نوجوانان دختر و پسر برگزار خواهد شد.
این مسابقه کتابخوانی به مناسبت جام جهانی 2018 و با محوریت کتاب «جام جهانی در جوادیه» نوشتۀ داوود امیریان برگزار شده و همزمان با بدرقه تیم ملی فوتبال کشورمان در تالار وحدت کار خود را آغاز خواهد کرد و تا پایان جام جهانی 2018 ادامه خواهد داشت.
این پویش با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و قابل اعتماد بودن نوجوان با همکاری مرکز اوج کودک و نوجوان، فدراسیون فوتبال، انتشارات قدیانی، شبکه امید و اپلیکیشن طاقچه برپا شده و علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به سایت این پویش به نشانی www.ghahremansho.ir مراجعه نمایند.
 

باهم بخشی از خلاصه کتاب«جام جهانی در جوادیه» را مرور می کنیم:
الکس هیوارد، فرزند سفیر کانادا در تهران است. یکی از بچه‌های محلۀ جوادیه به نام سیاوش که زبان انگلیسی‌اش خوب است، به او زبان فارسی یاد می‌دهد. الکس ماجرای یک دورۀ مسابقات فوتبال در جوادیه را از زبان سیاوش می‌شنود و یک تیم از بچه‌های کانادایی را برای شرکت در این مسابقات معرفی می‌کند. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود.
تیم‌هایی از کشورهای دیگر هم از راه می‌رسند؛ اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، چین، سوئیس، آرژانتین، برزیل و...
عرب‌های کوچۀ مروی و نوجوان‌های‌ کارگر افغانستانی هم تیم‌ معرفی می‌کنند. به تدریج یک جام جهانی کوچک با حضور نوجوانان کشورهای مختلف در جوادیه برپا می‌شود.
نظر بدهید