کتاب «جوان و مدیریت زندگی» منتشر شد
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397

جوان و مدیریت زندگی

کتاب «جوان و مدیریت زندگی» منتشر شد

مدير انتشارات دارالحديث از انتشار کتاب جوان و مدیریت زندگی (تحصیل، کار، فراغت و...) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، با اشاره به انتشار کتاب جوان و مدیریت زندگی(تحصیل، کار، فراغت و...) اظهار کرد: این کتاب از ۱۰ فصل اصلی مانند اراده و راه‌های تقویت آن، تکنیک‌های تقویت اعتماد به نفس، اصول برنامه‌ریزی و انتخاب اهداف، مدیریت زمان، ریشه‌یابی مسامحه کاری، توکل کلید توانایی، پرورش و بسترسازی تمرکز، مطالعه ثمربخش، برنامه‌ریزی تحصیلی، همبستگی جسم و روح تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با برنامه‌ریزی، مدیریت زندگی و تحصیل است که برخی از عناوین آن در گذشته در نشریه حدیث زندگی به چاپ رسیده است.
مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه در این اثر مباحث تکمیل و عناوین جدید به آن افزوده شده است گفت: علاوه بر متون علمی معتبر، از آموزه‌های دینی نیز استفاده شده است. مؤلف در این کتاب سعی کرده با ارائه راهکارهای بیان شده در آیات و روایات، افزون بر تعمیق بحث به چارچوب‌های مطمئن‌تری در روش‌های کاربردی برسد.
وی عنوان کرد: مستقل بودن مباحث در عین وابستگی برخی از مفاهیم آن سبب شده تا برخی از موضوعات در چند حوزه و از زوایای گوناگون بررسی شوند به عنوان مثال بحث برنامه‌ریزی به صورت مستقل و از دیدگاه مدیریت زمان و اصول برنامه‌ریزی ذکر شده است.
سبحانی‌نیا اراده چیست، نشانه‌های انسان با اراده، روش‌های تقویت اراده، پرهیز ازبی‌حوصلگی، تنبلی، ترس از کار، بیکاری، تشویش فکری، شیوه تأثیرگذاری اعتماد به نفس در کارها، نشانه‌های اعتماد به نفس مطلوب، حرکت هدفمند، خودشناسی، ایمان به توانایی‌ها،تفاوت آرزو و  هدف، ذهنی‌سازی اهداف، کمال‌طلبی، اعتماد به نفس، توانمندی در عمل، تمرین عملی، بالا بردن ظرفیت‌های جسمی، رعایت اصول مطالعه و برنامه‌ریزی، اصول برنامه‌ریزی تحصیلی، وقت غذا و تنفس صحیح را از دیگر عناوین مباحث این کتاب ذکر کرد.
کتاب جوان و مدیریت زندگی(تحصیل، کار، فراغت و...)از سوی محمد ربانیخواه تألیف شده که با قیمت ۱۴ هزار تومان و شمارگان ۵۰۰ عدد به همت نشر باهوش زیر مجموعه انتشارات دارالحدیث منتشر شد.
نظر بدهید