کتاب عاشورایی؛ نیازی که باید به موقع و درست پاسخ داده شود
یکشنبه 23 آبان 1395

زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم آبان۹۵

کتاب عاشورایی؛ نیازی که باید به موقع و درست پاسخ داده شود

کتاب عاشورایی یکی از آن موضوعاتی است که می‌طلبد ناشر و نویسنده نگاه درستی به آن داشته باشند تا بتوانند به نیاز مخاطبان پاسخ درستی بدهند.

به نقل از خبرگزاری فارس، هفته سوم آبان نود و پنج از آن هفته‌هایی بود که کتاب‌های مرتبط با عاشورا در قالب های مختلف پرفروش بودند. کتاب‌هایی که اغلب زمینه‌ساز شعور حسینی است و از سوی مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد. پرفروش شدن کتاب‌هایی با مضمون عاشورایی نشان دهنده عطش جامعه نسبت به این موضوعات است و می‌طلبد تا ناشران با دقت بیشتری به خواست مخاطبان توجه کنند تا کتاب‌های کاربردی بیشتری در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

اربعین حسینی و حماسه پیاده‌روی زیارت اربعین اتفاقی است که طی چند سال اخیر با توجه بسیاری انجام می‌شود و میلیون‌ها زائر از سراسر جهان را به کربلای حسین(ع) می‌کشاند. یکی از کتاب‌هایی که به زائران اربعین توصیه می‌شود با خود همراه داشته‌ باشند کتاب «راهنمای مصور زیارتی سفر عراق» است که نشر معروف آن را منتشر کرده است.

در هفته سوم آبان 95 کتاب‌های ششمین پویش مطالعاتی روشنا توانست در صدر جدول پرفروش قرار بگیرند.




















ردیف عنوان
پرفروش اول رحمت واسعه
پرفروش دوم سقای آب و ادب
پرفروش سوم محمد مثل گل بود

کتاب «پنجره‌های تشنه» اثر مهدی قزلی یکی از کتاب‌هایی است که طی هفته‌های گذشته در زمره پرفروش‌ها بودند ولی نتوانست در میان پرفروش‌ها قرار بگیرد. این کتاب شرح ماجرای انتقال ضریح مطهر امام حسین(ع) از قم به تهران و از آنجا به کربلا است.

پرفروش شدن کتاب‌های خارجی همچنان یکی از موضوعاتی است که نیاز است تا نویسندگان و پس از آنها ناشران فکر اساسی برای آن بکنند. آن هم نه کتاب‌‌های فاخر ادبی غرب بلکه کتاب‌های سطحی و عامه‌پسند که جا دارد نویسندگان ایرانی فکری برای این نیاز مخاطبان نیز بکنند.

عامه‌پسند خوانی مخاطبان یکی از موضوعاتی است که کمتر از سوی نویسندگان خوشنام مورد توجه قرار می‌گیرد و همین سبب می‌شود که مخاطبان به سمت مطالعه آثار عامه‌پسند خارجی گرایش داشته باشند.




















ردیف عنوان
نویسنده اول آیت‌الله بهجت - سید مهدی شجاعی
نویسنده دوم غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده سوم جوجو مویز

یکی از کتاب‌هایی که طی دو هفته از ورودش به بازار کتاب توانسته در میان مخاطبان به جایگاهی دست پیدا کند کتاب «کریمانه» شرح دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای استان کرمان است. این کتاب از سوی انتشارات جهادی(صهبا) روانه بازار کتاب شده و باز هم این ناشر توانست اعتماد خوانندگان را به سوی آثار خود جلب کند.




















ردیف عنوان
ناشر اول کتاب نیستان
ناشر دوم دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت
ناشر سوم موسسه جهادی(صهبا) - بوستان فدک - دفتر نشر معارف

برای دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته سوم آبان 95 اینجا  را مشاهده کنید.

 
نظر بدهید