تأثیرات معنوی حضرت فاطمه(س) بر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کتاب شد
چهارشنبه 02 خرداد 1397

بچه‌ها یاد می‌گیرند

تأثیرات معنوی حضرت فاطمه(س) بر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کتاب شد

موسسه فرهنگی تدبّر در قرآن و سیره اقدام به انتشار کتابی درباره تأثیرات حضرت فاطمه(س) بر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بچه‌ها یاد می‌گیرند» عنوان جدیدترین اثر موسسه فرهنگی تدبّر در قرآن و سیره با موضوع بررسی تأثیرات فرهنگی سیره حضرت فاطمه زهراء (س) بر عملکرد رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس و همچنین دوران انقلاب اسلامی است. به عبارت دیگر، این کتاب در صدد بررسی تأثیرگذاری سیره و شهادت حضرت زهراء (س) بر ماهیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

«حضرت فاطمه زهراء(س) در میدان جهاد و شهادت، فرزندان زهراء(س)، رهروان خط سرخ شهادت، الگوپذیری بانوان ما از صدیقّه کبری (س) در صحنه‌ مبارزه و شهادت» محورهای اصلی این کتاب محسوب می‌شوند.

قیمت درنظر گرفته شده برای این کتاب، 5000 تومان است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 05138552408 تماس بگیرند.

در مقدمه این کتاب آمده است:

حضرت زهراء(س) بانویی نمونه، برای همه‌ مسلمانان جهان است. او نه تنها در صفات و فضایل اخلاقی، ممتاز است؛ بلکه حضور اجتماعی و فعال او در جامعه نیز اهمیت خاصی دارد. حضور فاطمه(س) در همه­ ابعاد، در مسائل اجتماع، در صحنه‌ جنگ، در مسأله­ خلافت و حکومت و...، دیدنی است تا جایی که این مسائل به شهادت او می‌انجامد، ایشان حتی در صحنه­ جنگ نیز، حجاب را از خود دور نساخت و پیوسته عفیف بود.

تأثیر سیره‌ حضرت فاطمه (س) و چگونگی شهادت ایشان بر ماهیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نیز به تحلیل و تبیین نیاز دارد. برادران رزمنده­ ما همواره در جبهه‌های نبرد و در صحنه‌های انقلاب با یاد زهرای اطهر(س) مبارزه کرده، از او کمک طلبیده و با عشق به آن حضرت به شهادت رسیده‌اند.

تأثیرپذیری شهدای ما از شهادت زهرای مرضیه(س)، به‌ ویژه در صحنه‌ انقلاب، نمونه‌های فراوان دارد. مردان ما برای حفظ عفّت بانوان، جان خود را نثار و حجاب را حفظ کردند. در صحنه‌های جنگ تحمیلی نیز، با یاد فاطمه­ زهراء(س) به شهادت رسیدند، از جمله، شهیدانی که با رمز یا زهراء(س)، از ناحیه­ پهلو به شهادت رسیدند. حتی تعداد و کیفیت عملیات‌هایی که با رمز یا زهراء (س) انجام گرفت، قابل توجه است.


نظر بدهید