مجموعه‌ای که با هم بودن را به بچه‌ها یاد می‌دهد منتشر شد
یکشنبه 06 خرداد 1397

مجموعه‌ای که با هم بودن را به بچه‌ها یاد می‌دهد منتشر شد

«یاد بگیریم کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم» عنوان یک مجموعه چهارجلدی است که به پرورش هوش اجتماعی بچه‌ها می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، «یاد بگیریم کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم»، عنوان مجموعه کتاب‌هایی با ترجمه شیما فتاحی است که از سوی انتشارات ذکر منتشر شده تا به پرورش هوش اجتماعی در کودکان کمک کند.
«ما دوستیم قهر و دعوا نمی‌کنیم» عنوان نخستین کتاب از این مجموعه است. در این کتاب آمده وقتی بچه‌ها با هم بازی می‌کنند، گاهی پیش می‌آید که از هم ناراحت شوند. اگر این ناراحتی و دعوا ادامه پیدا کند، ممکن است پل‌های دوستی بین آنها بشکند و به کلی از بین برود. بنابراین می‌توان به بچه‌ها یاد داد چطور از هم عذرخواهی کنند و یکدیگر را ببخشند تا بهتر بتوانند با هم کنار بیایند.
«نام یکدیگر را مسخره نمی‌کنیم» هم عنوان یکی دیگر از جدهای این مجموعه است. در این کتاب آمده: «بچه‌ها در سن خاصی، طریقه دوست شدن با هم‌سالان خود را یاد می‌گیرند. آنها شروع به معرفی خود می‌کنند و یکدیگر را با اسم می‌شناسند. اگر اسم بچه‌ها اشتباه تلفظ یا توسط دوستان دیگر مسخره شود، آنها اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و منزوی می‌شوند.
اگر بچه‌ها احساس خوبی نسبت به اسم خود داشته باشند، هر روز با دوستان بیشتری ارتباط برقرار می‌کنند. این داستانبچه‌ها را تشویق می‌کند که اسم‌شان را خوب بدانند و به آن افتخار کنند.»
عنوان سومین جلد از این مجموعه «همه چیز را برای خودمان نخواهیم» است. در این کتاب آمده: بعضی وقت‌ها، بچه‌ها علاقه شدیدی به یک چیز پیدا می‌کنند، طوری که آن را فقط برای خودشان می‌خواهند. اگر بچه‌ها، معنی مشارکت را یاد بگیرند، آن وقت ارزش و معنی واقعی چیزی را که دارند می‌فهمند.
چهارمین جلد از این مجموعه «خرس کوچولو نمی‌ترسد» نام دارد. در این کتاب به ترس بچه‌ها از تنهایی اشاره و گفته شده: بعضی وقت‌ها بچه‌ها از تنهایی می‌ترسند؛ مخصوصا موقع خواب. آن‌ها از پدر و مادرشان می‌خواهند که کنارشان بمانند یا دست‌شان را بگیرند، تا کم کم به خواب روند.
بیشتر پدر و مادرها فکر می‌کنند که این کار برای بچه‌ها کافی است اما آنچه بچه‌ها نیاز دارند، حس امنیت و آرامش است. حس ترس و ناامنی به راحتی از ذهن بچه‌ها نمی‌رود. والدین می‌توانند با گفتن قصه و استفاده از تخیل به بچه‌ها در غلبه بر ترس‌شان کمک کنند.
مجموعه چهارجلدی «یاد بگیریم کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم» با ترجمه شیما فتاحی از سوی انتشارات ذکر در ۱۵۰۰ نسخه و هر جلد به بهای چهار هزار تومان منتشر شده است.
نظر بدهید