​دخترخاله‌ام کاندولیزا (رایس) توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد
چهارشنبه 09 خرداد 1397

​دخترخاله‌ام کاندولیزا (رایس)

​دخترخاله‌ام کاندولیزا (رایس) توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد

دخترخاله‌ام کاندولیزا (رایس) مجموعه داستان طنز نوشته محمود شقیر نگاهی انتقادی و اعتراضی به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در مواجه با مردم مظلوم فلسطین دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، محمود شقیر در بخشی از مقدمه کتابش چنین می‌نگارد: در حقیقت سبک طنز من در نویسندگی، نتیجه واقعیت تلخ زندگی فلسطینیان در سایه اشغالگری است؛ سبکی که فراتر از نمک پاشیدن روی زخم مشکلات فلسطین و فرار از واقعیت اشغال، آوارگی و ... معطوف به آگاه سازی مخاطبان و خوانندگان از عدم رعایت ساده‌ترین موازین حقوق بشر و کرامت انسانی در زندگی واقعی فلسطینیان است!
کاظم عظیمی؛ مترجم این اثر درباره این مجموعه می‌نویسد:
مهم‌ترین ویژگی ادبی محمود شقیر، هنر بالای وی در ایجاد پیوند میان ادبیات، سیاست، هنر، جامعه شناسی و مقاومت است که در مجموعه داستان‌های کوتاه وی پژواک یافته است. در این کتاب سعی شده است که مشهورترین داستان‌های او - برای نخستین بار در ایران - به فارسی ساده و روان ترجمه و به خوانندگان ارجمند ایرانی تقدیم شود.
مجموعه داستان‌های کوتاه دخترخاله‌ام کاندولیزا (رایس) توسط محمود شقیر و ترجمه دکتر کاظم عظیمی از سمت انتشارات امیرکبیر در شمارگان ۵۰۰ و به بهای ۱۲۰۰۰ تومان راهی بازار نشر شده است.
نظر بدهید