پرده‌برداری از قدرت و ماهیت جن و شیطان در رمان «فرمانروای مه»
چهارشنبه 09 خرداد 1397

فرمانروای مه

پرده‌برداری از قدرت و ماهیت جن و شیطان در رمان «فرمانروای مه»

«فرمانروای مه»، نوشتۀ مهدیه ارطایفه، رمانی است دربارۀ چند خانم که برای سیر و سلوک و ورود به دنیای عرفان دست به دامن استادی می‌‏‌شوند که پیش از این، بارها او را آزموده‌‏اند و کرامات مختلفی از او دیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «فرمانروای مه»، نوشتۀ مهدیه ارطایفه، رمانی است دربارۀ چند خانم که برای سیر و سلوک و ورود به دنیای عرفان دست به دامن استادی می‌‏‌شوند که پیش از این، بارها او را آزموده‌‏اند و کرامات مختلفی از او دیده‌اند. با انجام دستوراتی که استاد به آنها می‌‏دهد و همچنین با تزکیه نفس، هر کدام به توفیقاتی دست می‌یابند که به صورت عادی غیرممکن به نظر می‌رسد. در میانۀ راه، آنچه بیش از همه آزارشان می‏‌دهد، شکی است که به استاد خود دارند.

شکی که مثل خوره به جانشان می‌‌افتد و رهایی از آن، گسستن ارتباطات تنگاتنگ است. و پرسشی که مدام در ذهن تک‌تک شخصیت‌ها تکرار می شود. اینکه استاد عرفان آن‌ها، واقعاً با معصومین در ارتباط است، یا از نیروهای دیگری فرمان می‌گیرد؟

این ستیز درونی همواره با شخصیت‌هاست تا زمانی که دوباره قدرتی به دست می‏‌آورند و مطمئن می‌‏شوند که این فقط زمانی صورت می‏ گیرد که به سرچشمه وصل متصل باشند. وقتی یکی از آنها مستجاب‏ الدعوه می ‏شود، یا به چشم بصیرت می ‏رسد و دیگری توان طی‌الارض پیدا می‏کند، جایی برای شک باقی نمی‏‌ماند. آن ها، یقین می‏ کنند و جلو می‏ روند تا شخصاً به حقیقت دست پیدا کنند. کراماتی که زن‌های گروه به دست می‌‏آورند، روز به روز بیشتر می‌شود...
فرمانروای مه، رمانی است بدیع و جذاب و کارآمد؛ به ویژه در دوره‌ای که دین‌نماهای کاذب، تلاش می‌کنند با تبلیغات دروغین، جایگاه ویژه‌ای بین جوانان، به‌خصوص مسلمانان بیابند.
نثر روان و پرداختن به مسائل ماورائی از دیگر ویژگی‌های این کتاب است که می‌توان آن را بدون وقفه و در مدت زمان کوتاهی خواند.
محتوای این کتاب درست در نقطه مقابل فیلم‌های هالیوودی با مضمون جن و شیطان قرار دارد. آنچه این روزها در تبلیغات کاذب فیلم‌ها و کتاب‌های غربی به چشم می‌خورد، مبارزه علیه دین و اشاعه شیطان‌پرستی و بی‌دینی است. قوی نمایاندن قدرت شیطان در چشم جوانان و برتر نشان دادن قدرت‌های شیطانی موضوعی است که در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی به چشم می خورد. با خوانش این کتاب به‌راحتی می‌توان جن و شیطان واقعی را شناخت و با تمام وجود حضور منفی‌شان را حس کرد و از شخصیت‌های انس و جن و برخوردها و درگیری‌های آنها که منطبق بر آموزه‌ها و پندهای قرآنی است، به شناخت کاملی از ارتباط بین جن و انس رسید؛ از سویی به دروغ‌پردازی‌های فرهنگ ضد دینی و سکولاری غرب در خصوص شیطان وتبلیغ برای شیطان‌پرستی هم پی برد.
فرمانروای مه را انتشارات عهد مانا در 664 صفحه رقعی و با قیمت 38هزار تومان راهی بازار کرده است.

نظر بدهید