چهار کتاب «شهید دیالمه» تجدید چاپ شد
شنبه 19 خرداد 1397

به همت دفتر نشر معارف

چهار کتاب «شهید دیالمه» تجدید چاپ شد

چهار کتاب «صبر»، «امام»، «انتظار» و «انسان خلوت و خلوت انسان» از شهید عبدالحمید دیالمه از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر نشر معارف با همکاری مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید دیالمه تاکنون 9 کتاب از مباحث این اندیشمند جوان و انقلابی را در قطع پالتویی منتشر کرده است و در سال جاری 9 اثر و سخنرانی های منتشر نشده وی را نیز منتشر می کند. عناوین 9 کتاب منتشر شده از شهید دیالمه عبارتند از:

1. انتظار، ضابطه حرکت بر صراط مستقیم (156 صفحه)

2. زهد و آزاداندیشی، ضابطه حرکت بر صراط مستقیم (72 صفحه)

3. فقر، ضابطه حرکت بر صراط مستقیم (52 صفحه)

4. شفاعت، ضابطه حرکت بر اصرط مستقیم (60 صفحه)

5. صیرورت انسان بر صراط مستقیم (90 صفحه)

6. امام، ضابطه حرکت بر صراط مستقیم (به انضمام بحثی درباره ولایت فقیه) (60 صفحه)

7. توکل، ضابطه حرکت بر صرط مستقیم (66 صفحه)

8. صبر، ضابطه حرکت بر صرط مستقیم (48 صفحه)

9. انسان خلوت و خلوت انسان (80 صفحه)

که از این میان، چهار کتاب «صبر»، «امام»، «انتظار» و «انسان خلوت و خلوت انسان» به چاپ دوم رسید.

در بخشی از مقدمه آثار شهید دکتر دیالمه که توسط مرکز تدوین مرکز نشر آثار و اندیشه‌های شهید دیالمه نوشته شده، آمده است: «جاده «احیای اندیشه دینی» بیش از آن‌که نیازمند سن و عمر طولانی باشد نیازمند درکی عمیق از سیره و سلوک پیامبر رحمت(ص)، ائمه هدی(ع)، دست ‏پرورده‌های آنان و علمای این مکتب است. لذا می‌توانی در این جاده جای پای جوانی انقلابی و مخلص چون شهید دکتر دیالمه را نیز مشاهده کنی و طنین صدای دردمندش را در این راه بشنوی.

دیالمه با نگاه جامعی که به ضعف‌های فکری و انحرافات موجود در جامعه آن روز داشت چاره را در دو حرکت همسو دید: 1. تدوین مفاهیم صحیح دینی و تبیین آن برای نسل جوان، 2. به نقد کشیدن افکار واندیشه‌های انحرافی و التقاطی.

«معیار دهی» ویژگی برجسته کلاس‌های درس شهید دیالمه است که مخاطبانش را با شاخص‌ها و موازین دینی آشنا کند تا در دام گروه‌ها و جریان‌های ضد اسلامی مطرح آن روز جامعه گرفتار نشوند. شهید دیالمه در این مباحث بر آن است تا به صراط مستقیم از زاویه‌ای نو بنگرد و ضرورت ضابطه‌مند بودن این مسیر را در نگاه یک مسلمان روشن سازد. هدف شهید نشان دادن ظرافت این راه و ضرورت الگوبرداری دقیق از رفتار و منش و به عبارتی سبک زندگی پیامبر و معصومین(ع) است و از همین رو است که بیشتر از ضوابط این راه سخن می ‏گفت...»

نظر بدهید