یادی از شهید بلورچی در نماز جمعه‌های کشور
شنبه 19 خرداد 1397

یادی از شهید بلورچی در نماز جمعه‌های کشور

کتاب «مجموعه یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های شهید مهران (علی) بلورچی» برای بهره‌مندی هرچه بیشتر نمازگزاران از ماه مبارک رمضان در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

«دیگر از این همه جنجال‌های درونی خسته شده‌ام،
روحیه‌ام حسابی خراب شده است،
اخلاقیات و سجایای اخلاقی‌ام بد شده است،
کلام زشت از دهانم خارج می‌شود،
تندخو شده‌ام،
یاد دنیا زیاد می‌کنم،
خودنمایی زیاد دارم،
مغرور هستم و به اعمالم عُجب دارم،
دلخوش به آنچه ندارم، هستم و سخت خود را دست خالی می‌بینم،
حال جبهه ماندن ندارم،
نمی‌دانم چه کار باید بکنم ...»
این متن بخش‌هایی از کتاب «مجموعه یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های شهید مهران (علی) بلورچی» است که با تلاش علی اکبری مزدآبادی تدوین و توسط انتشارات یا زهرا(س) روانۀ بازار نشر شده است.
از «مهران بلورچی» تعداد قابل توجهی یادداشت و نامه به یادگار مانده است. این یادداشت‌ها و نامه‌های خواندنی، در این کتاب گردآوری شده است.
بلورچی 15 اردیبهشت سال 1345 در تهران متولد شد و در 12 اسفند 1365 در منطقۀ عملیاتی «شلمچه» با آتش متجاوزان بعثی، بال در بال ملائک گشود. این جوانِ کاشانی‌الاصل، در سال 1363، با رتبۀ پنجم کنکور سراسری، در رشتۀ «مهندسی برق» دانشگاهِ «صنعتی شریف» پذیرفته شده بود.
از ویژگی‌های خاص این کتاب می‌توان به مراقبت‌های شهید از رفتار و تذکرهای روزانه‌اش به خویش اشاره کرد که حقیقتاً برای هر انسان جویای رستگاری و تعالی اخلاقی، بسیار راه‌گشا و مفید است، حدود صد صفحه از این کتاب ارزشمند شامل این مطالب می‌شود. این شهید جوان، از شاگردان اخلاقی آیت‌الله حق‌شناس بوده است. شهید در دفترچۀ یادداشت خود، اعمالی که از نظرش گناه محسوب می‌شده، یادداشت کرده تا دیگر تکرارشان نکند. مطالعۀ این کتاب در این شب‌ها بسیار مفید است، و به ما کمک می‌کند که مفهوم «حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا» برایمان بیش از پیش روشن گردد.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
 
نظر بدهید