داستان فریبا کلهر دربارۀ امام رضا(ع) منتشر شد
سه شنبه 22 خرداد 1397

بیدارم کن

داستان فریبا کلهر دربارۀ امام رضا(ع) منتشر شد

کتاب «بیدارم کن» نوشتۀ فریبا کلهر در قالب کتاب‌های پروانه برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، این کتاب در ۱۴۰ صفحه‌ مصور،  در قطع وزیری با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۴هزار تومان از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «بیدارم کن» یکی از کتاب‌های سه‌گانه داستان رضوی به‌نشر برای نوجوانان است که دو جلد دیگر آن به نام‌های «راز آن بوی شگفت» از فریبا کلهر و «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی پیش از این  منتشر شده است.

فریبا کلهر در این کتاب داستانی را بر اساس سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو در سال ۲۰۰ هجری قمری روایت می‌کند. این کتاب در دو بخش نوشته شده و حرکت از مرو به سوی مدینه، مدینه، حرکت از مدینه، بصره، اهواز، اصفهان، نیشابور، و سرانجام مرو، عناوین سرفصل‌های بخش اول آن است. نویسنده در بخش دوم نیز در قالب عناوین مردی که به تمام آرزوهایش رسیده بود، جواب همیشگی، نمازی که خوانده نشد، نقشه‌ای دیگر، به سوی بغداد و رو به آسمان داستان را روایت می‌کند.

 نویسنده برای نگارش این داستان از منابعی همچون عیون اخبارالرضا(ع)، منتهی الآمال، اخبارالطویل، جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، زندگی سیاسی هشتمین امام(ع)، الکافی و ... استفاده کرده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «به جلودی می‌گویم: از چه می‌ترسی؟ جلودی سرم فریاد می‌زند: از تو، از ابوالحسن، از تک تک این سربازها که ممکن است ظاهرا سرباز من، اما در باطن، طرفدار ابوالحسن باشند، از این ماه که انگار فقط برای ابوالحسن است که نورافشانی می‌کند، از این خاکی که زیر پایم منتظر فرمان ابوالحسن است تا چشمه‌هایش را نشان دهد، از این باد که در دست ابوالحسن آرام می‌گیرد، از آن گنجشک، از آن سکه، از آن آهو، از آن شیر، از همه چیز می‌ترسم رجاء! چون مسئولیت ابوالحسن با من است؛ چون ابوالحسن یارانی دارد که تمام راه ما را تعقیب کرده‌اند تا در جایی مناسب، بر سر و رویمان بریزند و امامشان را از چنگمان درآورند... »

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

نظر بدهید