«دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی» به بازار کتاب آمد
سه شنبه 22 خرداد 1397

دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی

«دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی» به بازار کتاب آمد

کتاب «دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی» اثر ساره جمالی زواره، از سوی مؤسسۀ فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانۀ بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، کتاب «دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی» در قالب دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان، در سه فصل با عنوان‌های «کارآمدی و تغییر اجتماعی»، «دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در بعد داخلی» و «دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در بعد خارجی» با رویکردی تحلیلی به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های سیاسی می‌پردازد.
فصل نخست به مباحثی همچون مفهوم و نظریه‌های کارآمدی، عناصر کارآمدی حکومت، رابطه کارآمدی، مشروعیت و مولفه‌های کارآمدی در اسلام اشاره دارد.
نویسنده در فصل دوم به بررسی دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در بُعد داخلی پرداخته که شامل موضوعاتی همچون تغییر نظام استبدادی به نظام جمهوری اسلامی، توجه به حاکمیت مردم و نقش مردم در امر حکومت، آزادی و برابری است. نویسنده در صفحاتی از فصل دوم این کتاب، به بررسی ارکان حکومت در ادوار مختلف تاریخی از جمله وضع و اعمال قوانین و مجالس در دوره مشروطه و پهلوی می‌پردازد.
فصل سوم کتاب نیز به بررسی دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در بُعد خارجی اختصاص دارد که ازجمله سرفصل‌های آن می‌توان به استقلال سیاسی و نفی وابستگی و سلطه‌پذیری اشاره کرد.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «عملکرد یک نظام سیاسی به‌طور قابل ملاحظه‌ای با حالات رفتار و ارزش‌های مردم آن ارتباط نزدیک دارد، بدین معنی که سیاست در هر جامعه به همانگونه شکل می‌گیرد که شهروندان در درون یک نظام به آن اعتقاد دارند. در این راستا، کتاب حاضر در جهت حفظ و انتقال پیام انقلاب اسلامی در تلاطم سیاه‌نمایی‌ها و دروغ‌پردازی‌های معاندان میهن اسلامی به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان جامعه به تبیین ارزش‌های سیاسی انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهایی که در سایه انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی برای کشور به ارمغان آمده پرداخته است.»
نخستین چاپ کتاب «دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی» در 201 صفحه با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به بهای 14 هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
نظر بدهید