انگیزه‌های قیام عاشورا برای کودکان بازگو شود
دوشنبه 24 آبان 1395

یک نویسنده داستان‌های عاشورایی:

انگیزه‌های قیام عاشورا برای کودکان بازگو شود

نویسنده و پژوهش‌گر عاشورایی گفت: بازگو کردن اهداف قیام عاشورا برای کودکان بزرگ‌ترین‌ فداکاری‌ها را به‌ آنان می‌آموزد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهش‌گر عاشورایی در دهمین سوگواره حسینی(ع) کانون استان قزوین با بیان این مطلب افزود: این حق کودکان است تا از کربلا و یتیم‌شدن فرزندان امام حسین(ع) بدانند.

وی با بیان این‌که بچه‌ها همواره پر از پرسش هستند افزود: کودکان در عاشورا درس‌های بسیاری را به ما آموختند تا تمامی جهان و انسان‌ها از آن بهره ببرند.

این پژوهش‌گر عاشورایی درنگ و عافیت‌طلبی برخی از حاضران در صحنه عاشورا را دلیل جا ماندن از قافله شهادت برشمرد و گفت: از کربلا بیاموزیم که هیچ‌گاه در خوبی درنگ نکنیم.

هم‌چنین در این مراسم چند شاعر کشور از جمله مهدی رحیمی، حامد تجری، احمد علوی و مهدی زارعی شعرهای عاشورایی خود را برای مهمانان سوگواره خواندند که تقدیر از شاعران، آخرین بخش برنامه بعدازظهر سوگواره کانون استان قزوین بود.

این سوگواره ویژه مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین، در بخش ادبی شامل شعر، داستان و متن ادبی و در بخش هنری شامل آثار خوشنویسی در قالب نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و خط تحریری بود.

در پی فراخوان استانی این سوگواره بیش از ۳۷۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل ۱۶۷ اثر خوشنویسی و ۲۱۰ اثر ادبی در قالب شعر و داستان بود. پس از داوری آثار، در هر بخش ۱۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شد.

برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی عاشورایی و نمایشگاه آثار برگزیده از بخش‌های دیگر مراسم دهمین سوگواره حسینی(ع) در کانون استان قزوین بود.

 
نظر بدهید