تجلیل از راضیه تجار در اختتامیه جایزه قلم زرین/ آرزویم اعتلای ادبیات داستانی این سرزمین است
شنبه 16 تير 1397

تجلیل از راضیه تجار در اختتامیه جایزه قلم زرین/ آرزویم اعتلای ادبیات داستانی این سرزمین است

در آیین پایانی شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین از فعالیت‌های راضیه تجار تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، در آیین پایانی شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین از فعالیت‌های راضیه تجار تقدیر شد.

تجار از جمله نویسندگانی است که ٣٥ اثر در کارنامه دارد ودر استانها و شهرستانهای مختلف به تدریس ادبیات داستانی پرداخته است.

محمد میرکیانی در بخش تجلیل از راضیه تجار گفت؛ او از جمله نویسندگان پرتلاش است که اغلب در برخورد با نوقلمان فضای همراه با احترام را مدنظر دارد.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش به روحیه شاگرد پروری در تجار اشاره کرد و افزود: بعضی از خصلتهای شخصی در وجود او در کنار شاگردپروری دیده میشد. سخت کوشی تلاش از وقت خود گذشتن از جمله ویژگی های این استاد داستان نویسی است.

راضیه تجار از نویسندگان موفق ادبیات داستانی در جایزه قلم زرین تقدیر شد.

پدرام پاک آیین در بخشی از این برنامه گفت: خانم تجار هرگز مبتلا به برج عاج نشینی رایج در میان برخی از داستان نویسان روزگار ما نشد و همواره قلم را در مسیر اعتلای فرهنگ مردم خواست.

وی با بیان اینکه برخی با قلم و نوشتن آغاز کردند اما پس از پذیرش مسىولیت از حوزه اصلی باز مانده و دور شدند گفت؛ خانم تجار پرچم تألیف خلاق و ارائه آثار ارزشمند را بالا نگه داشته است ادبیات ایشان هم پیام رسان و مبتنی بر پیام است.

پاک آیین افزود: شاخصه یک نویسنده جبهه فرهنگی انقلاب این است که بر خلاف نویسندگان مدعی روشنفکری ادبیات را در متن زندگی مردم می‌دید.

در ادامه مراسم راضیه تجار بابیان اینکه انقلاب ظرف روحم را پرکرد، گفت: در طول سالیان سال فهمیدم بیان احساسات خوب نیست مگر با زبان هنر، در آموزش و پرورش خدمت کردم و ٣٢ سال است در وادی ادبیات فعالم، از کوچکترین تا بزرگترین کار را انجام داده‌ام عاشق که باشی ذره هم خورشید است و آرزویم اعتلای ادبیات داستانی این سرزمین است.

تجار گفت: دامن شهدا را گرفتم تا دستم را رها نکنند و ثمره‌اش دهها کتاب و خلق آثاری است که در این زمینه نوشتم. انجمن قلم خانه دیگر من است مثل حوزه هنری و آرزو می‌کنم بتوانم به کمک دوستانم برای اهالی قلم گام‌های بلند‌تری بردارم.

در این مراسم حداد‌عادل سه کتاب به تجار هدیه کرد.

 
نظر بدهید