قدیانی:‌ افزایش استقبال از کتاب‌های غیردرسی توسط کودکان طی دو دهه اخیر
دوشنبه 01 مرداد 1397

قدیانی:‌ افزایش استقبال از کتاب‌های غیردرسی توسط کودکان طی دو دهه اخیر

مدیر انتشارات قدیانی معتقد است طی دو دهه اخیر کتاب‌های غیردرسی راه خود را به میان خانواده‌ها و کودکان باز کرده‌،‌ بنابراین نقش نویسندگان این کتاب‌ها پررنگ‌تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی، با اشاره به توجه به انتشار کتابهایی درباره سیره ائمه اطهار(ع) گفت: سیره ائمه معصومین(ع) با زبان‌های سنگین و سختی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب توسط نویسندگان بسیاری نوشته است اما در حوزه کودک و نوجوان، در زمینه کتاب‌هایی با موضوع ائمه اطهار(ع) خلائی وجود داشت که بنا به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: کتاب‌های حوزه کودک با موضوع سیره ائمه(ع) را با تصویرگری‌های زیبا و جذاب و متن‌های کوتاه و روان که غیر مستقیم امامان و پیامبران را به کودکان و نوجوانان معرفی کند، منتشر کردیم و می‌کنیم و این کار را نوعی خدمت به دین اسلام و مذهب شیعه می‌دانیم.
قدیانی در ارتباط با انگیزه اصلی تولید آثاری با محتوای رضوی بیان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران و در مشهد مقدس و اینکه ایشان آستان زیارتی تمام ایرانیان مسلمان هستند باعث می‌شود، کودکان ما بیشتر به دانستن در مورد این امام بزرگوار کنجکاو باشند.
وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از جشنواره های موفقی است که روز به روز جای خود را چه در داخل و چه در خارج و در جامعه جهانی اسلام محکم تر از همیشه باز می کند.
قدیانی با اشاره به میزان استقبال کودکان از کتاب‌های غیر درسی عنوان کرد: بچه های ما از دهه گذشته استقبال خوبی نسبت به کتاب‌های غیر درسی نشان داده‌اند. در دهه اول و دوم انقلاب بیشتر کتاب‌های درسی مطالعه می‌شد، اما در دو دهه اخیر علاوه بر کتاب‌های درسی کتاب‌های غیردرسی هم در بین خانواده‌ها و بچه‌ها جایگاه خود را پیدا کرده است و کودکان و نوجوانان علاقه بیشتری به این مقوله پیدا کرده‌اند و در این جاست که نقش نویسندگان کتاب‌های غیر درسی از جمله داستان و رمان و شعر بیشتر نمود و اهمیت پیدا می‌کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک با تاکید بر وظیفه مهم نویسندگان حوزه کودک گفت: نویسندگان و شاعران و تصویرگران در این برهه وظیفه دارند که در مورد موضوعات سیره ائمه اطهار(ع) هم کتاب‌های خوب و قابل توجهی عرضه کنند تا کودکان و نوجوانان از این حوزه استقبال بیشتری داشته باشند و بهره بیشتری ببرند.
وی افزود: جشنواره رضوی با ایجاد انگیزه در میان تولید کنندگان کتاب توانسته ناشران و نویسندگان و تصویرگران را به سمت و سویی سوق دهد که توجه بیشتری به تولید این نوع کتاب ها داشته باشند. انتشارات قدیانی هرگز این کتاب‌ها را صرفاً به نیت جشنواره تولید نکرده است و این را به عنوان یک وظیفه دینی می‌داند اما طبیعتاً جشنواره انگیزه‌ای برای تولید بیشتر و بهتر است و حتی در فروش و استقبال از کتاب و رونق بازار کتاب هم بی‌تاثیر نبوده و نیست.
نظر بدهید