رونمایی از مثل عابس و تمنای بی‌خزان
دوشنبه 08 مرداد 1397

رونمایی از مثل عابس و تمنای بی‌خزان

آئین رونمایی دو کتاب «تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از وبگاه نشر 27 بعثت، آئین رونمایی دو کتاب «تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» یکشنبه هفتم مرداد در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد. این مراسم با حضور نویسندگان، خانواده و همرزمان شهیدان مهدی حسینی و حمید حاج ملاحسین با همراهی جمعی از عوامل و علاقمندان حوزه نشر ادبیات پایداری صورت پذیرفت.
جواد کلاته عربی، معاون ادبی نشر ۲۷ بعثت در ابتدا توضیحی درباره برنامه‌های آینده موسسه روایت ۲۷ بعثت در زمینه چاپ کتاب داد. وی در صحبت‌هایش به کتاب‌هایی که به زودی از سوی نشر ۲۷ بعثت چاپ خواهند شد اشاره نمود که از این میان می‌توان به کتاب‌های زندگی‌نامه شهیدان محمد تندسته، احمد خرمی شاد و شهید هادیان اشاره کرد.
عطارن همرزم شهید حمید حاج ملاحسین خاطراتی از مردانگی و رشادتهای این شهید والامقام با بیان اینکه «در مجموعه سه گروهانی که در گردان حبیب بود همیشه ماموریت های سخت برای گروهان عابس بود و همیشه حاج حمید برای اینکه ماموریتها را قبول کند پیشتاز بود.» تعریف نمود.
همچنین ابوطاها دقایقی به شرح خاطراتش از شهید مهدی حسینی پرداخت.
وی گفت: «آقا مهدی مسئول نقل و انتقالات زمینی سوریه بودند. در آن دوره فقط ۲۵ درصد مسیرهای زمینی سوریه دست محور مقاومت بود. من یادم هست که پروازها در حلب انجام نمی‌شد و یا اگر انجام می‌شد خیلی کم، با ملاحظه در ساعات پایانی شب و در تاریکی مطلق صورت می‌گرفت. چون فاصله سه کیلومتری فرودگاه دست مسلحین بود.
حما شهری که آقا مهدی توش بودند معروف بود به شهر سلفی‌ها. تنها شهری در سوریه بود که به هیچ عنوان هیچ آسیبی ندید و امن و امان بود. فقط چون که خانواده تمام افرادی که در سراسر سوریه جنگیدند زندگی میکردند. توی این شرایط آقا مهدی کار میکرد. من یادم هست که حضوری سردار سلیمانی داشتند در فرودگاه حما. با ما تماس گرفتند که سریع آنجا را تخلیه کنید چون از شبکه مسلحین دارد پخش مستقیم می‌شود.»
در انتها با تجلیل از خانواده شهدا، نویسندگان و محققین این دو اثر، مراسم رونمایی پایان یافت.
 
نظر بدهید