خاطرات شفاهی صادق آهنگران کتاب می‌شود
سه شنبه 09 مرداد 1397

خاطرات شفاهی صادق آهنگران کتاب می‌شود

خاطرات شفاهی حاج صادق آهنگران با عنوان «نقش مداحی و مداحان در دوران دفاع مقدس» از سوی مدیریت تاریخ شفاهی غیرنظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در راستای تبیین زوایای مختلف جنگ در قالب‌های مختلف که از وظایف عمده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس است، خاطرات شفاهی حاج صادق آهنگران با عنوان «نقش مداحی و مداحان در دوران دفاع مقدس» به همت مدیریت تاریخ شفاهی غیرنظامی مرکز جمع‌آوری و تدوین خواهد شد.
سردار حاج صادق آهنگران در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های جنگ، با لحن حماسی خود، شور و شوق زیادی را در میان رزمندگان ایجاد می‌کرد. «نقش مداحی و مداحان در دوران دفاع مقدس» پروژه جدید مرکز اسناد بوده که راوی آن سردار محمدصادق آهنگری معروف به صادق آهنگران و مجری پروژه حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند است.
به گفته حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند، در این کتاب، به دنبال انگیزه‌ها، شیوه‌ها، مراحل، مقاطع و ایستگاه‌هایی که سردار آهنگران شروع کرد و به نقطه اوج رسید، در فواصل کل زندگی‌ وی هستیم یعنی از تولد که شروع می‌کنیم، چرایی و چیستی و چگونگی مداحی و کارکردش را در هشت سال دفاع مقدس موردنقد و بررسی قرار می‌دهیم که این در حقیقت یکی از مفاهیم مؤثر در انتقال مفاهیم و معارف دفاع مقدس است و یکی از مصادیق آن همین کاری است که سردار آهنگران در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب انجام دادند.
نظر بدهید