به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «ضامن های معتبر» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با موضوع مسائل اقتصادی برای مخاطب نوجوان منتشر شد.

مسائل اقتصادی یکی از مهمترین مسائل زندگی امروز ما هستند. که می‌تواند بر روی فرهنگ و امور اجتماعی و فرهنگ و اخلاق مردم تأثیر بگذارند. حال اگر چرخه روابط اقتضادی ناسالم باشد، جامعه دچار چالش خواهد شد و بسیاری از اتفاق‌های روزمره و رفتارهای مردم مختل خواهد شد.

کتاب پیش رو، با زبانی طنز به بررسی چند معضل روزمره اقتصادی بومی پرداخته است که حل نشدنشان در اینده عواقب به مراتب بدتری خواهند داشت. مسائلی مانند بانکداری در ایران، دلال‌بازی در صنعت مسکن، رباخواری و نزول‌خواری، تنبلی و تن‌پروری اقتصادی، اطاله دادرسی، زمین‌خواری و …

نویسنده این کتاب سید سعید هاشمی ۴۴ ساله است که از او تاکنون کتاب «بچه های ساختمان بیست» در انتشارات کتاب جمکران چاپ شده و کتاب کودک «روزی که حیوانات شکایت تنظیم کردند» نیز در دست چاپ است.

این کتاب در قطع جیبی و در ۱۲۸ صفحه توسط انتشارات «کتاب جمکران» چاپ شده و برای خرید آن میتوانید به کتابفروشی های معتبر کشور و یا سایت http://ketabejamkaran.ir مراجعه فرمایید.

برشی از کتاب:

پسر بیچاره که از دیدن روح بابایش وحشت کرده بود چهار دست و پا داشت فرار می‌کرد. روح مش اسماعیل که بر خلاف جسمش خیلی تر و فرز و تند و تیز بود، مثل موشک دنبال بچه‌اش می‌دوید و داد می‌زد: «وایستا پدر سوخته، وایستا بی‌حیا! چرا توی قبر راحتم نمی‌ذاری؟ من هفت هشت ماهه که مُردم، تو هنوز داری به اسم من یارانه می‌گیری و می‌ذاری توی جیبت؟ من هر ماه دارم توی اون دنیا حساب کتاب یارانه‌های نگرفته رو پس می‌دم. آخه من از دست تو کجا برم؟»