رونمایی «خاکستر و ققنوس» و «شاعر دشت و هور»
دوشنبه 29 مرداد 1397

رونمایی «خاکستر و ققنوس» و «شاعر دشت و هور»

آئین رونمایی از دو کتاب «خاکستر و ققنوس» و «شاعر دشت و هور» یکشنبه بیست و هشتم مرداد در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از تارنمای نشر 27 بعثت، آئین رونمایی دو کتاب «خاکستر و ققنوس» زندگی‌نامه سردار شهید محمد مرادی از فرماندهان اطلاعات-عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) و «شاعر دشت و هور» روایت‌هایی از زندگی سردار شهید اصغر انصاری معاون اطلاعات-عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) یکشنبه بیست و هشتم مرداد ماه در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد. این مراسم با حضور نویسندگان، خانواده و همرزمان شهیدان محمد مرادی و اصغر انصاری با همراهی جمعی از عوامل و علاقمندان حوزه نشر ادبیات پایداری صورت پذیرفت.
همرزمان شهیدان مرادی و انصاری با بیان خاطراتی چند به شخصیت شجاع و دلاورانه آن شهیدان والامقام پرداختند.
در این مراسم، محافظت‌کار، همرزم شهید محمد گرکانی که روایت زندگی‌نامه او در کتاب «خاکستر و ققنوس» به چاپ رسیده است، در سخنانی بیان کرد: شهدا افرادی هستند که جایگاه ویژه‌ای دارند. لحظه‌ای که من با محمد مرادی بودم، برایم بسیار قیمتی بوده است. او کسی بود که وقتی مجروح شد و خواستند در ارتفاعات کانی‌مانگا به عقب برگردانند، گفته بود باید همه مجروحان به عقب بازگردانده شوند و همین باعث شد که او در آن منطقه به شهادت برسد.
محافظت‌کار گفت: به مدت ۱۰ سال منتظر بازگشت او بودیم و اصلا شک نمی‌کردیم که اسیر شده است. می‌دانستیم که به شهادت رسیده است. پس از بازگشت پیکر محمد، او را در کنار مزار شهید آوینی به خاک سپردند.
در ادامه این مراسم شیرازی، جانشین سردار شهید محمد مرادی از فرماندهان اطلاعات عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در سخنانی گفت: شهادت حق محمد بود. او همواره در محورهای سخت مأموریت انجام می‌داد و بسیار به نیروهایش توجه می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در یکی از عملیات‌ها گفته بود تا خودم برای شناسایی منطقه نروم، نمی‌توانم ۳۰۰ نفر بسیجی را به جایی منتقل کنم که تا به حال خودم آنجا نبودم. منظور محمد منطقه بَمو بود. او همیشه پای کار بود و برای لشکر یکی از ستون‌های اطلاعات و عملیات محسوب می‌شد.
همچنین احسان احمدی خاوه نویسنده اثر خاکستر و ققنوس با اشاره به روند فرهنگی فعلی جامعه متذکر شد که جامعه کنونی نیازمند این است که روح فرهنگی شهدا احیا شده و انسجام دهه شصت به ملت باز گردد.

شعبانی، همرزم سردار شهید اصغر انصاری گفت: مظلومیت، کم‌حرفی، توجه به اصل کار و تلاش، باهوشی و معلومات عمومی ویژگی‌های شاخص شهید اصغر انصاری هستند. او در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و در انجام کارها بسیار بادقت عمل می‌کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: او رزمنده‌ای بود که تحمل بالایی داشت و مأموریت‌های خاصی را انجام می‌داد.

در انتها؛ با تجلیل از خانواده شهدا، نویسندگان و محققین این دو اثر، مراسم رونمایی پایان یافت.
 

 

نظر بدهید