«زیبا صدایم کن» یکی از منابع طرح کتاب‌خوان شهریور ۱۳۹۷ معرفی شد
شنبه 03 شهريور 1397

«زیبا صدایم کن» یکی از منابع طرح کتاب‌خوان شهریور ۱۳۹۷ معرفی شد

کتاب‌ «زیبا صدایم کن»، نوشته فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی از چهار اثر منابع طرح کتاب‌خوان شهریورماه ۱۳۹۷ معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان شهریورماه ۱۳۹۷ به معرفی ۴ اثر «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون، «غدیر» نوشته علی صفائی حائری از انتشارات لیله‌القدر، «عمود ۱۴۰۰» نوشته علی‌اکبر والایی از انتشارات احیا و «اسمش چیه؟» سروده جعفر ابراهیمی و جمعی از شاعران از انتشارات افق پرداخت.

در عین حال، کتاب «زیبا صدایم کن»، با ۱۹۲ صفحه برگزیده‌ شورای کتاب کودک و هجدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری در سال ۱۳۹۵ است و در فهرست کتاب‌های کلاغ سفید کتاب‌خانه بین‌المللی مونیخ آلمان ۲۰۱۷ و فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

«زیبا صدایم کن» گذشت و بزرگواری یک دختر نوجوان را در برابر پدری که در انجام وظایفش کوتاهی کرده به تصویر می‌کشد و دخترانگی، لطافت و در عین‌حال انتخاب عقلانی و منطقی یک دختر نوجوان را توأمان ترسیم می‌کند و خواننده را با حسّ و حال این پدر و دختر سهیم می‌سازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «حالش خیلی خوب بود؛ بهتر از همیشه. جوری که من اصلاً خجالت نکشیدم و بهش افتخار هم کردم. مخصوصاً جایی که داشت با فروشنده از خودکفایی و استقلال و خریدن جنس ایرانی حرف می‌زد. طوری کتابی و شیک حرف می‌زد که هرکس نمی‌دانست فکر می‌کرد استاد دانشگاه است و دارد سخنرانی می‌کند. لباس‌های نو را پوشیدیم و لباس‌های کهنه را توی کیسه‌ای ریختیم و دادیم به فروشنده که تا شب برایمان نگه دارد.»
نظر بدهید