ناظری: باید از پراکندگی به وحدت برسیم
یکشنبه 11 شهريور 1397

نشست ناشران دربارۀ مسئلۀ فلسطین و رژیم صهیونیستی (۳):

ناظری: باید از پراکندگی به وحدت برسیم

رئیس هیئت‌مدیرۀ ناشران دفاع مقدس در این نشست گفت: به نظر می‌رسد مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، همدیگر را نمی‌شناسند و نیاز است کسانی که در راه هستند، با هم مرتبط شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌‎صهیونیستی در حوزۀ هنری تهران با حضور تعدادی از ناشران، نویسندگان و کارشناسان موضوع فلسطین برگزار شد.
در این جلسه، ناظری، مدیرعامل انتشارات فاتحان، در خصوص نگاه حضرت امام‌خمینی(ره) به موضوع فلسطین گفت: «نگاه حضرت امام‌خمینی(ره) به موضوع فلسطین متمایز است. ایشان فرمودند دنیا به دست آشوبگران اداره می‌شود و واقعاً هم همین طور است. الان بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب این نظریه ثابت شده است. با اینکه از آن زمان تا الان وضعیت دنیا فرق‌های زیادی کرده است، همچنان می‌بینیم اصول و مبنای این حاکمیت همچنان باقی مانده است.»
وی با اشاره به ماندگاری موضوع در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب افزود: «همان‌طور که می‌بینیم، در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان این نگاه بدون خدشه باقی مانده و کسی نتوانسته به آن آسیبی وارد کند. البته این موضوع هم شایستۀ تأمل و توجه است که در سال‌های اخیر، توجه به این مسئله تا اندازه‌ای کمتر شده و دلیل آن هم تنوع مشکلات و اولویت‌بندی در حوزه‌های مختلف درون کشور است. اما باز هم نکتۀ مهمی که وجود دارد، این است که به لطف خدا این موضوع کلاً حذف نشده است. این نشان می‌دهد که این نگاه، مقدس و الهی است و به‌راحتی از بین نمی‌رود.»
مدیرعامل انتشارات فاتحان در خصوص اهمیتِ دشمن‌‌دانستن اسرائیل گفت: «نکتۀ دیگری که در موضوع اسرائیل و نظام غربی به‌خصوص آمریکا وجود دارد، این است که نقطه‌ای که ما می‌توانیم به آن‌ها فشار بیاوریم، همین موضوع فلسطین و اسرائیل است. یعنی اگر ما در موضعی که داریم همچنان پایبند و استوار بمانیم، نظام خودمان هم در مسیر درست قرار خواهد گرفت و ان‌شاءلله تا مقصد نهایی خود با قدرت حرکت خواهد کرد.»
ناظری در خصوص ترویج مبارزه با ظلم با این رویکرد گفت: «ما با این قضیه عرصۀ مبارزه را برای کسانی که می‌خواهند با ظلم مبارزه کنند، باز نگه داشته‌ایم و آن‌ها می‌توانند با همین شیوه مسیر را طی کنند؛ حتی اگر مسلمان نباشند و ایدئولوژی‌های اسلام و دین ما را قبول نداشته باشند؛ اما چون اهل حقیقت و آزادمردی هستند در این مسیر گام برمی‌دارند.»
ناظری در ادامه با توجه به ضرورت بازنگری در آثار تولیدشده در این حوزه گفت: «در چهل سال اخیر و بعد از صحبت‌های حضرت امام در سال ۵۸ که این موضع را مشخص کردند، جریان‌های زیادی توسط سازمان‌ها و افراد متخصص و صاحب نفوذ و تاثیرگذاری ایجاد شده است. در این نقطه نیاز به بازبینی و شناخت و شناسایی در حوزۀ داشته‌های خودمان داریم. ما اگر در این زمینه به سازماندهی برسیم، حتماً به برخی زوائد می‌رسیم یا در بخش‌هایی به برخی موارد می‌رسیم که از آن غفلت شده و نیاز به بازسازی و بازآرایی دارد. این در حوزۀ ادبیات چند برابر اهمیت دارد. ادبیات و تاریخ نویسی و کتاب مادر حوزۀ فرهنگ محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم باید این پراکندگی‌ها از بین برود.»
رئیس هیئت‌مدیرۀ ناشران دفاع مقدس در خصوص یکپارچه‌سازی فعالان این حوزه گفت: «به نظر می‌رسد مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، همدیگر را نمی‌شناسند و نیاز است کسانی که در راه هستند، با هم مرتبط شوند. این اطلاع حاصل کردن به نوعی باعث قوت قلب و اعتمادبه‌نفس برای جبهۀ خودی می‌شود؛ چون بخشی از این نبود انرژی و احساس عقب‌ماندن به علت ندانستن همین اقدامات هماهنگ است و این باعث ایجاد توانمندی و ذهنیت قوی می‌شود.»
وی در صحبت‌های پایانی خود گفت: «در آخر به‌نظر می‌رسد اگر این جمع یا مجموعه‌ای بیرون از این جمع بتواند داشته‌های جبهۀ انقلاب در این حوزه را مشخص و اطلاع‌رسانی کند، تأثیر مثبتی خواهد داشت.»
گفتنی است اولین نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌‎صهیونیستی به میزبانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حوزۀ هنری تهران برگزار شد.
 
 
نظر بدهید