عیادت ناشران و فعالان کتاب از یار قدیمی نشر
چهارشنبه 14 شهريور 1397

عصر دیروز صورت گرفت:

عیادت ناشران و فعالان کتاب از یار قدیمی نشر

عصر دیروز عده‌ای از ناشران و اعضای تشکل‌های نشر به عیادت حاج قاسم نظیفی، مدیر انتشارات اسلامی رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، در ابتدای این دیدار که در منزل مؤسس انتشارات اسلامی برگزار شد، نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی، با اشاره به سابقۀ دوستی‌اش با حاج قاسم نظیفی گفت: «من افتخار دارم از سال ۵۴ با ایشان آشنا هستم. در آن زمان یادم هست که کتاب‌های برخی از نویسندگان آن دوره از جمله کتاب‌های آقای ابراهیم امینی را از ایشان می‌خریدیم و می‌فروختیم.» وی ادامه داد: «البته در این جمع دوستان قدیمی‌تری هم دارم. مثلاً با آقای آخوندی که مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه هستند، از سال ۴۸ هم رفاقت داریم.»
در ادامۀ این جلسه، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با اشاره به خدمات نظیفی در این حوزه اشاره کرد: «ایشان از ناشران قدیمی و قبل از انقلاب هستند و در این مسیر متحمل زحمت‌های زیادی شده‌اند. ما نمونه‌هایی مثل ایشان کم داریم و امیدواریم در نسل‌های بعد هم در این حوزه نمونه‌های قوی، استوار و نمونه داشته باشیم.»
در انتهای این جلسه، حسین نظیفی، فرزند حاج قاسم، ضمن تشکر از حضور میهمانان برای عیادت پدر گفت: «برنامه‌های این‌چنینی حال و هوای خیلی خوبی دارد و باعث می‌شود که روحیۀ این دست از کسانی که سال‌ها در حوزۀ نشر فعال بوده‌اند بالا برود. اینکه این برنامه به صورت منظم در منزل دیگر عزیزان هم برگزار شود، بسیار مفید است.»
در این دیدار نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی؛ مهدی قدیانی، مدیر انتشارات برف، غلامرضا فهرستی، مدیر انتشارات رایحۀ اندیشه؛ مرتضی آخوندی، مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه؛ مصطفی زمانی، مدیر انتشارات زیارت؛ علیرضا جاسبی، مدیر نشر پیام محراب؛ مسعود قدیانی، مدیر نشر فکر برتر؛ حاج کاظم تبریزی، مدیر نشر فیض کاشانی؛ میثم نیلی، مدیرعامل و دیگر مدیران مجمع ناشران انقلاب اسلامی حضور داشتند.
گفتنی است قاسم نظیفی متولد 1320 از تهران در 21 سالگی اقدام به تأسیس انتشارات اسلامی در بازار بین‌الحرمین کرد. وی در روزهای پیش از انقلاب آثار افرادی چون شهید مطهری، علامه جعفری و آیت‌الله مهدی الهی قمشه‌ای را منتشر کرده است. فعالیت‌های سیاسی در دوران انقلاب از جمله توزیع رسالۀ امام خمینی(ره) موجب بازداشت او شد و ساواک جواز کسب وی را در سال 1356 باطل کرد.
بیش از یک سال است حاج قاسم نظیفی بر اثر ضایعه‌ای قدرت حرکت و تکلم خود را از دست داده است و در حال حاضر تحت درمان است.
 
 
نظر بدهید