تقی‌پور: ما در این چهل سال برای تبیین تاریخ کم‌کاری کردیم
شنبه 17 شهريور 1397

نشست ناشران دربارۀ مسئلۀ فلسطین و رژیم صهیونیستی‌(8)

تقی‌پور: ما در این چهل سال برای تبیین تاریخ کم‌کاری کردیم

دکتر محمدتقی تقی‌پور، مدیر مؤسسۀ جمعیت حامیان فلسطین، در این نشست عنوان کرد: تمام قضایایی که در یکصد سال اخیر در کل عالم اتفاق افتاده است، همه و همه حول تشکیل دولت یهود بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌‎صهیونیستی در حوزۀ هنری تهران با حضور تعدادی از ناشران، نویسندگان و کارشناسان موضوع فلسطین برگزار شد.
دکتر محمدتقی تقی‌پور، مدیر مؤسسۀ جمعیت حامیان فلسطین، در این نشست در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به کلیپ پخش‌شده در ابتدای نشست گفت: «این کلیپ تا اندازۀ زیادی کار ما را راحت کرد: صحبت‌های حضرت امام در خصوص موضوع فلسطین و نشان‌دادن صحنه‌هایی از جنایت این افراد که اگر هر مسلمان ذره‌ای غیرت داشته باشد، باید با دیدن این جنایات از این درد بمیرد. همان طور که در ادبیات حضرت امام هم دیدیم و شنیدیم، مسئلۀ فلسطین و مبارزه با اسرائیل از مسئلۀ نهضت تفکیک نمی‌شود و این تا پایان ادامه خواهد داشت.»
وی در ادامه با توجه به ادامه‌داربودن این بحث و ضرورت توجه به مسئلۀ راهبرد گفت: «به نظر بنده اگر می‌خواهیم این جلسه ادامه پیدا کند، لازم است به چند موضوع مهم توجه کنیم. یکی آنکه شناخت و فهم مسئلۀ فلسطین با همۀ ابعادش است؛ دوم ضرورت و اهمیت این مسئله و مواجهۀ ما و نسبت ما ایرانی‌ها با این موضوع است. سوم برنامه‌ریزی و تعیین راهبرد برای این موضوع است.»
تقی‌پور با اشاره به موضوع تفاوت بین یهودیان و صهیونیست گفت: «ما امروز و در زبان دیپلماسی به این جماعت صهیونیسم می‌گوییم. می‌گویند نگویید یهودی‌ها؛ اما این‌ها اشغالگران یهودی هستند. این‌ها با اصول و مبانی یهودی عمل می‌کنند: با تورات و تلمود. با این تعریف، یعنی اینکه ما تا این‌ها را نشناسیم، هر چقدر دربارۀ فلسطین و اسرائیل صحبت کنیم، فایده‌ای ندارد. ما هنوز آن‌ها را نمی‌شناسیم. آن‌ها نمی‌خواهند ما آن‌ها را با نشان و پرچم خودش بشناسیم. به نظرم بزرگ‌ترین ضعف ما شناخت‌نداشتن از ماجرای فلسطین است.»
مدیر مؤسسۀ جمعیت حامیان فلسطین با تأکید به ضرورت شناخت دشمن و صهیونیست گفت: «هنوز که هنوز است، بعد از این همه سال جنایت، ما بحث صهیونیزم و اسرائیل را به‌عنوان یهود معرفی نمی‌کنیم. ما به جوانانمان نمی‌گوییم که این اتفاقات کار یهودی‌هاست و نه کس دیگری.
امام در سال‌های اول نهضت خود به موضوع فلسطین تأکید کرده‌اند. برای نشان‌دادن عظمت و اهمیت این موضوع، به بخشی از صحبت‌های حضرت امام در این باره اشاره می‌کنم. مسئلۀ قدس مسئله‌ای شخصی یا مخصوص به یک کشور یا مسلمانان جهان در عصر حاضر نیست؛ بلکه حادثه برای همۀ موحدان و همۀ مومنان در اعصار گذشتۀ حال و آینده است؛ از روزی که مسجد الاقصی پی‌ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است. این یعنی تا روز قیامت. اما حالا منظور حضرت امام چیست؟ مسئلۀ فلسطین دو بعد دارد. یک بعد این مسئله اشغال این منطقه در قلب جریان اسلام است و مسئلۀ دوم اصول و مبانی فکری و راهبرد جهانی گروه متجاوز است.»
وی در ادامه به آشنایی با تعلیمات یهود اشاره کرد و گفت: «منظور از آن گروه اسرائیل است. اصلاً چرا فلسطین اشغال شده است؟ از دیدگاه تورات و تعلیمات یهودی باید دید چرا فلسطین باید اشغال شود؟ من فکر می‌کنم همۀ این‌ها باید تبیین شود. اگر نویسنده و ناشری می‌خواهد وارد ماجرای فلسطین شود، باید همۀ این‌ها را بداند.»
مدیر مؤسسۀ جمعیت حامیان فلسطین با اشاره به ضرورت تبیین درست و مستند تاریخ برای مردم بعد از چهل سال گفت: «بزرگ‌ترین ضعف ما این است که بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و آزادی مردم ایران، موضوعات مهم تاریخی را با کوته‌فکری یا روشن‌فکری یا سطحی‌نگری یا هر چیز دیگر خوب تببین و تفهیم نکردیم و نگفته‌ایم که تمام قضایایی که در یکصد سال اخیر در کل عالم اتفاق افتاده است، همه و همه حول تشکیل دولت یهود بوده است.
من برای این عرضی که خدمتتان داشتم، اسناد و مدارکی دارم که حتی برخی‌اش از زبان خود یهود است. در این موارد حتی جنگ جهانی اول هم استئنا نیست. یعنی جنگ جهانی اول هم با هدف ایجاد دولت یهودی در فلسطین انجام شده است. حالا اینکه در کتاب‌های تاریخی برای من و شما نوشته‌اند که یک شاهزادۀ اتریشی در صربستان فلان شد و چنان، همه‌اش با برنامه بوده است.»
گفتنی است نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم‌‎صهیونیستی به میزبانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حوزۀ هنری تهران برگزار شد.
نظر بدهید