رضایی: ما در این حوزه دارا نیستیم؛ اما فقر مطلق هم نداریم
یکشنبه 18 شهريور 1397

نشست ناشران دربارۀ مسئلۀ فلسطین و رژیم صهیونیستی‌(12)

رضایی: ما در این حوزه دارا نیستیم؛ اما فقر مطلق هم نداریم

سیدصادق رضایی، رئیس حوزۀ هنری کودک و نوجوان در این نشست گفت: برای جلسۀ بعد علاوه بر کارهایی که قرار است هر کدام از دوستان در حوزۀ نشر انجام دهند، کارهایی که تا پیش از این در این حوزه انجام شده است هم شناسایی و معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم‌‎ صهیونیستی در حوزۀ هنری تهران با حضور تعدادی از ناشران، نویسندگان و کارشناسان موضوع فلسطین برگزار شد.
سیدصادق رضایی، رئیس حوزۀ هنری کودک و نوجوان، در ابتدای جلسه با توجه به اهمیت این موضوع و وجود اطلاعات مورد نیاز برای تولید محتوا در حوزۀ فلسطین گفت: «در مباحث نظری و تشکل‌های مردمی و حتی بخش‌های دولتی در این زمینه کمبودی وجود ندارد. حتی همان‌ طور که در همین جلسه هم دیدیم، در حوزۀ اطلاعات استادان اطلاعات خوب و حتی زیادی در حوزۀ فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی دارند.»
وی با تأکید بر داشتن موضع در مقابل صهیونیست و جریان یهود گفت:‌ «یهود به معنی واقعی کلمه دشمن خدا و پیامبران خدا هستند و هیچ‌گاه نباید از این موضع کوتاه بیاییم. اگر از این موضع کوتاه بیاییم، از آیات خدا کوتاه آمده‌ایم. از دل این‌ها گروه جنایتکاری به‌عنوان صهیونیست بیرون آمدند. در این موضوع به هیچ وجه ما فقیر نیستیم و اطلاعات داریم و همان ‌طور که عرض کردم، دوستان همین جمع تا ساعت‌ها می‌توانند دربارۀ این ماجرا صحبت کنند.»
رئیس حوزۀ هنری کودک و نوجوان در ادامه با توجه به ضرورت چشم‌انداز و برنامه‌ریزی در حوزۀ فلسطین و جلسات این‌چنینی گفت: «به نظر بنده برای جلسۀ بعد علاوه بر کارهایی که قرار است هر کدام از دوستان در حوزۀ نشر انجام دهند، کارهایی که تا پیش از این در این حوزه انجام شده است هم شناسایی و معرفی شود.»
رئیس حوزۀ هنری کودک و نوجوان در ادامه با معرفی تعدادی از آثار منتشرشده در این حوزه، به یک نمونه اثر چاپ‌شدۀ موفق به نام «جادۀ جنگ» اشاره کرد و گفت: «از این کتاب 9 جلد منتشر شده و جلد دهم در حال چاپ است. در جلد ششم و هفتم آن به صورت محدود و کامل به مسئلۀ یهود پرداخته شده است. این یعنی آقای انواری به‌عنوان یک نویسنده به‌صورت مبسوط در یک رمان توانسته است کاملاً مستقل شخصیتی ایجاد کند که همۀ مشخصات را داشته باشد. ایشان در همین رمان با همین شخصیت جریان سیطرۀ یهود بر جهان را به‌صورت مبسوط بیان می‌کند.»
صادقی در ادامه با اشاره به موضع بودن آثار در این حوزه گفت: «البته این را از این حیث گفتم که داشته‌هایی که در این حوزه داریم، شاید زیاد نباشد و کم باشد؛ اما نباید این آثار را نادیده گرفت. ما در این حوزه فقیر نیستیم؛ اما دارا هم محسوب نمی‌شویم.»
گفتنی است نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم ‌‎صهیونیستی به میزبانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حوزۀ هنری تهران برگزار شد.
 
 
نظر بدهید