کتاب «ایران‌ساخت» با بهره‌مندی از فرمایش‌های رهبر انقلاب درباره حمایت از کالای ایرانی منتشر شد
سه شنبه 27 شهريور 1397

ایران‌ساخت

کتاب «ایران‌ساخت» با بهره‌مندی از فرمایش‌های رهبر انقلاب درباره حمایت از کالای ایرانی منتشر شد

«ایران‌ساخت» عنوان کتابی است که برگرفته از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب "ایران‌ساخت" حمایت از کالای ایرانی؛ ضرورت‌ها و موانع در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری منتشر شد.

این کتاب برگرفته از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی وارد بازار نشر شده است.

به‌گفته متولیان تألیف این کتاب، تمامی بیانات رهبری درباره حمایت از تولید ملی در این کتاب جای داده شده و در بخشی از آن اشاره شده که رهبری حتی از سال‌ها پیش در فکر این موضوع بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نخستین بار در سال 1386 خبر از یک هجمه جدی اقتصادی دادند و زنگ خطر را برای مردم، مسئولان و کارگزاران نظام به‌صدا در آوردند و در آن سال رهنمودهای متعددی را برای شکوفایی اقتصادی و مقاوم شدن اقتصاد ایران فرمودند که اگر ملت و دولت آستین همت را آن‌چنان که شایسته بود بالا می‌زدند خیلی زودتر می‌توانستیم به یک اقتصاد مقاوم و درون‌زا و برون‌ریز دست یابیم.

فصل نخست این کتاب به برخی کلیات اختصاص دارد و در فصل دوم نیز با ثمرات تقویت تولید ملی آشنا می‌شویم اما فصل سوم ظرفیت‌های کشور برای رونق تولید ملی را مطرح کرده و در فصل چهارم درباره الزامات رونق تولید ملی توضیحاتی داده شده است.

در نهایت در فصل پایانی درباره وظایف و مسئولیت‌های مردم و نهادهای حکومتی بحث می‌کند؛ همچنین بیانات مرتبط با موضوع شعار سال 97 که در دو ماه ابتدایی این سال ایراد شده در ابتدای کتاب درج شده است.

حمایت از کالای ایرانی موضوعی ملی است و همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بیان کردند آحاد ملت باید در این زمینه کمک کنند و به‌معنای واقعی وارد میدان شوند.

همچنین در این راستا، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت را برگزار می‌کند که امسال دومین دوره از این جشنواره برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد «جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی باکیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» است.

ایران‌ساخت در بخش‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش‌آموزی با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ایران‌ساخت، 15 آبان ماه است.настройка seopultалександр лобановский класс
نظر بدهید