اتمام تالیف خاطرات سردار غلامپور در کتاب «باوارین»
سه شنبه 03 مهر 1397

اتمام تالیف خاطرات سردار غلامپور در کتاب «باوارین»

دکتر محمدمهدی بهداروند از پایان تالیف کتاب «باوارین» خاطرات سردار احمد غلامپور از عملیات کربلای 5 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «باوارین» خاطرات سردار احمد غلامپور از عملیات کربلای 5 است، عملیاتی مهم که در سال 65 و تنها بعد از گذشت 15 روز از عملیات ناموفق کربلای 4 اتفاق افتاد.
محمد مهدی بهداروند از نکات قوت این کتاب به جلسه فشرده فرماندهان با آقایان محسن رضایی و اکبر هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: نکته قابل توجه عملیات کربلای 5،  مذاکره شبانه فرماندهان جنگی و محسن رضایی فرمانده کل سپاه با هاشمی رفسنجانی فرمانده عالی جنگ بود که یک شب قبل از عملیات کربلای 5 انجام شد.
وی افزود: محسن رضایی در آن جلسه که از 10 شب تا 4 صبح به درازا انجامید پیشنهاد داد که با توجه به اینکه ما هر ساله یک عملیات بیشتر نمی‌توانیم، انجام دهیم و بعد از عملیات فرماندهان عراقی به مرخصی رفته‌اند، خوب است،‌ از این فرصت استفاده کرده و در همان محور شلمچه وارد شویم.
این نویسنده اضافه کرد: سرانجام مذاکرات به انجام عملیات ختم می‌شود و روز بعد عملیات کربلای 5 اتفاق می‌افتد که طی این عملیات نیروهای ما خود را از جزیره باوارین و پنج‌ضلعی به نزدیکی‌های بصره رساندند‌.
دکتر بهداروند درباره قرارگاه‌های شرکت کننده در این عملیات تصریح کرد:‌ قرارگاه 9 به فرماندهی سردار علایی، ‌ قرارگاه قدس به فرماندهی سردار ایزدی، قرارگاه قدس به فرماندهی سردار عزیز جعفری و قرارگاه کربلا با سردار احمد غلامپور چهار قرارگاهی بودند که در این عملیات شرکت کردند.
وی اظهار داشت: اصلی‌ترین قسمت عملیات با قرارگاه کربلا بود، در این کتاب از آغاز عملیات کربلای 4 تا پایان عملیات کربلای 5 شرح داده شده است.
بهداروند با اشاره به اسناد ضمیمه این کتاب گفت:‌ در این کتاب 800 صفحه‌ای، اسناد و مدارکی مهم از عملیات، نامه‌های به کلی سری، نامه نگاری‌های محسن رضایی و اکبر هاشمی رفسنجانی، همچنین سندهایی از فرمانده وقت نیروی زمینی، فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده عالی جنگ به همراه عکس‌هایی از مراحل مختلف عملیات کربلای 5 گنجانده شده است.
نظر بدهید