کتاب «هندسۀ انقلاب» برگرفته از بیانات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قدّس‌سرّه)
دوشنبه 16 مهر 1397

هندسۀ انقلاب

کتاب «هندسۀ انقلاب» برگرفته از بیانات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قدّس‌سرّه)

انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «هندسۀ انقلاب» برگرفته از بیانات حضرت امام خمینی(ره) را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات انقلاب اسلامی، رهبر معظّم انقلاب اسلامی با ارجاع مخاطبان خود به بیانات و سیره‌ی حضرت امام خمینی(قدّس‌سرّه) آنان را دعوت به استخراج اصول انقلاب اسلامی میکنند زیرا که امام عظیم‌الشّأن، نقطه‌ی مشترک بین تمامی احزاب و گروهها و آحاد ملّت انقلابی ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیّت ملّی در تاریخ 14/بهمن/1394 واژه‌ای جدید را به فرهنگنامه‌ی انقلاب اسلامی اضافه کردند و آن تعبیر «هندسه‌ی انقلاب» بود. ایشان راهکاری را برای استنباط ارکان هندسه‌ی انقلاب معرّفی کردند و آن، این که مخاطب با مراجعه‌ی مستقیم به کتاب صحیفه‌ی امام(قدّس‌سرّه) و استخراج کلمات پرتکرار میتواند به اصول انقلاب دست یابد. ایشان میفرمایند:


«براساس سخنان امام، موضوع «مردم»، «استقلال کشور»، «تدیّن و پایبندی به مبانی اسلامی»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «مسأله‌ی فلسطین»، «موضوع معیشت مردم»، «توجّه به مستضعفین و رفع فقر»، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها «هندسه‌ی انقلاب» به‌دست می‌آید».


این کتاب 520 صفحه‌ای در هفت سرفصلی که معظّمٌ‌له بر اساس بیانات امام خمینی(قدّس‌سرّه) مطرح کردند، تنظیم شده و از کلمات و مطالب دیگری که نسبت به سایر کلمات، بسامد بیشتری داشتند و به لحاظ ارتباط موضوعی تحت عناوین اصلی قرار می‌گرفتند، نیز ذیل آنها استفاده شده است.
امید است این کتاب گامی هر چند اندک در راستای تبیین خطوط اساسی انقلاب اسلامی و مقابله با تحریف مکتب و شخصیّت امام خمینی(ره) و سرانجام، ممانعت از به انحراف کشاندن انقلاب عظیم اسلامیمان باشد.





علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «هندسه‌ی انقلاب» اینجا را کلیک کنند.





نظر بدهید