«به سفارش مادرم»؛ روایت‌هایی خاص از پیاده‌روی اربعین
شنبه 21 مهر 1397

بیست‌وچند روایت و عکس‌هایی مستند از مأموریتی خانوادگی در عراق توسط «به‌نشر» منتشر می‌شود؛

«به سفارش مادرم»؛ روایت‌هایی خاص از پیاده‌روی اربعین

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از انتشار کتاب «به سفارش مادرم» شامل بیست و چند روایت از ماموریتی خانوادگی در عراق توسط به‌نشر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی اظهار کرد: «به سفارش مادرم» نوشته احسان حسینی نسب؛ بیست و چند روایت از ماموریتی خانوادگی در عراق را بازگو می کند که توسط انتشارات آستان قدس رضوی ویژه ایام اربعین حسینی به چاپ می رسد.
وی افزود: کتاب «به سفارش مادرم» به سفارش مجموعه هنری خیمه و با مجموعه عکسهای مستند عزاداران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین سیدالشهدا(ع) از ملیت ها و فرهنگ های مختلف توسط عکاسان وهب رامزی، عبدالمجید قوامی، روح الله خسروی و شهره بهرامی ثبت شده است.
سعیدی یادآور شد: این اثر در 328 صفحه با شمارگان 2000 نسخه در قطع وزیری و با قیمت 360 هزار ریال به زودی به چاپ می رسد.
مدیرعامل به‌نشر یا یادآوری اینکه کتاب«به سفارش مادرم»اثر غالب مصور نیست، تصریح کرد: تصاویر این کتاب شامل بخشی از عکس های مفهومی و هنری است و بخشی از عکس ها نیز به صورت مستند از وقایع و از زائرانی است که با آنان در خلال این سفر گفت و گو شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: شش سال است که مادربزرگ، مادرمادرم، در هجوم بی امان فراموشی مثل کبوتری آشیان گم کرده مانده است و راهی از گذشته به امروز و این لحظه نمی یابد. آلزایمر مثل ابری سیاه، تمام حدفاصل گذشته اش تا امروز و این لحظه و این دقیقه، در نقطه ای درمانده است؛ نقطه ای که گذشته اوست. شش سال است که مادرم، در تمام آنات و لحظات، پیش مادربزرگ است و از او پرستاری می کند. شش سال است که مادرم نتوانسته به هیچ سفری برود، در هیچ جمعی حاضر شود، یک دقیقه خانه را با خیال راحت ترک کند.
در این سالها، مادرم از بین سفرهایی که نمی توانست برود، بیشتر از همه سفر به عراق در ایام اربعین را دوست داشت. مادرم دوست داشت به عراق سفر کند و در هنگامه پیاده روی آدم ها حضور داشته باشد و بخشی از تاریخی باشد که این سالها در حال رقم خوردن است. من اما دوست نداشتم هیچ وقتی از سال به عراق سفر کنم؛ خاصه در ایام اربعین. اما... مادرم وقتی شنید که رفقای عکاسم من را به این سفر دعوت کرده اند تا با آنها به عراق بیایم و روی عکس هایی که آنها از این سفر می گیرند، چیزی بنویسم، مشتاق تر از همیشه، خواست تا من بجای او به این سفر بروم و...
 

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید