روایتی از زندگی زنان عضو داعش در آستانۀ انتشار
سه شنبه 01 آبان 1397

روایتی از زندگی زنان عضو داعش در آستانۀ انتشار

معصومه معراجی‌پور از نگارش کتاب جدید خود با عنوان «عشق پهلوانی می‌کند» خبر داد و گفت: این اثر در قالب رمان نوشته شده و به زندگی زنانی می‌پردازد که به داعش پیوستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، معصومه معراجی‌پور، نویسنده، از انتشار کتاب جدید خود خبر داد و گفت: کتاب «عشق پهلوانی می‌کند»، عنوان جدیدترین اثرم است که در قالب رمان نوشته شده و در هفته‌های آینده روانه بازار کتاب خواهد شد.
وی به محتوای این اثر اشاره کرد و افزود: «عشق پهلوانی می‌کند» داستان زنی است که به داعش پیوست. این اثر براساس ماجرای برخی از زنان که به این گروهک تروریستی پیوستند، نوشته شده است. کتاب براساس گفت‌وگوهایی نوشته شده که پیش از این با این دسته از زنان انجام شده است.
نویسنده کتاب «عباس دست طلا» به حساسیت‌های اثر جدید خود اشاره و اضافه کرد: نوشتن از این دسته از زنان برایم سخت بود. این موضوع از یک سو حساسیت‌های زیادی داشت و از سوی دیگر، ما پیوسته اخبار ناخوشایندی از داعش می‌شنویم، آدم‌هایی که انسانیت و اخلاق را از بین برده‌اند؛ به همین دلیل نوشتن از آنها برایم ناخوشایند بود. اما در نهایت به دلیل جذاب بودن موضوع نگارش این اثر را پذیرفتم.
معراجی‌پور با بیان اینکه «عشق پهلوانی می‌کند» با زاویه دید نزدیک‌تری به زندگی زنان داعش نگاهی انداخته است، یادآور شد: داستان کتاب درباره دختری است که به دلیل مشکلات شخصی و اجتماعی، اشتباهات مکرر انجام می‌دهد. او از سر لج‌بازی با شخصی ازدواج می‌کند که در نهایت به واسطه همین ازدواج به صورت غیرقانونی از مرز رد شده و سر از داعش درمی‌آورد. وقتی وارد این گروه می‌شود تازه به اشتباه خود پی می‌برد، اما دیگر برای جبران این خطا دیر شده بود.
به گفته این نویسنده؛ کتاب حاضر می‌تواند برای نسل جدید خواندنی باشد. کتاب سعی دارد این موضوع را بیان کند که جبران یک اشتباه بهتر از انجام اشتباهات دیگر است و انسان نباید با هر اتفاقی بشکند.
معراجی‌پور با بیان اینکه نوشتن درباره این موضوعات شاخه جدیدی از ادبیات مقاومت است که می‌تواند مخاطبان بسیاری را جذب کند، افزود: داعش گروهی است که انسانیت را نابود کرده و انسان‌های بیگناه بسیاری را کشته است؛ نمونه‌ای از این اقدامات در اهواز رخ داد که حتی به زن و بچه‌ها هم رحم نکرده‌اند. زنانی که به داعش هم پیوستند، به نوعی قربانی این گروه هستند.
نظر بدهید