تشریح ویژه‌برنامه‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی در هفتۀ کتاب
دوشنبه 21 آبان 1397

تشریح ویژه‌برنامه‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی در هفتۀ کتاب

نشست بین‌المللی پایه‌گذاری جایزۀ جهانی فلسطین در حوزۀ کتاب و نشر هم‌زمان با بیست‌وششمین دورۀ هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی ایران، از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، محمدمهدی شیخ‌صراف، مدیر روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی هم‌زمان با بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شش برنامه متنوع و مختلف پیش‌بینی کرده است.
وی با اشاره به این برنامه‌ها افزود: همایش و رونمایی از مجموعه کتاب ۷ جلدی «جنگ جهانی جمعیت» با موضوع سیاست‌ها و تحولات جمعیتی و بحران جمعیت، نوشته صالح قاسمی و سخنرانی حسن عباسی و حسن رحیم‌پورازغدی و علی اکبر محزون در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.
شیخ صراف ادامه داد: دومین برنامه ما که ۲۳ و ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود، نشست بین‌المللی جایزه جهانی فلسطین باهدف پایه‌گذاری جایزه جهانی فلسطین در حوزه کتاب و نشر و تعیین ساز و کارهای اهدای این جایزه است که با حضور ۲۰ میهمان خارجی شامل مدیران و اعضای اتحادیه‌ها و انجمن‌های ادبی از ۱۴ کشور جهان اسلام برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارائه بسته پیشنهادی کتاب‌خوانی، دیگر اقدام این مجمع هم‌زمان با هفته کتاب است، توضیح داد: انتشار ۱۰ بسته پیشنهادی کتاب و سیر مطالعاتی در هفته کتاب برای استفاده عموم مردم در موضوعات مختلف ادبیات داستانی، پایداری، کودک و نوجوان یکی از فعالیت‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این هفته خواهد بود.
شیخ‌صراف از پخش ویژه برنامه «یک کتاب» به عنوان چهارمین برنامه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نام برد و گفت: برنامه یک‌کتاب هم‌زمان با روزهای بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تلویزیون پخش خواهد شد که معرفی کتاب، مهمترین بخش آن است.
وی تاکید کرد: آغاز پویش و مسابقه سراسری کتاب‌خوانی «کتاب قهرمان» با محوریت کتاب «سرباز کوچک امام» روایت خاطرات نوجوان آزاده مهدی طحانیان از دوران دفاع مقدس و اسارت نیز در این هفته انجام خواهد شد.
مدیر روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جایزه شهید اندرزگو یکی دیگر از برنامه‌های ما در هفته کتاب خواهد بود، عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاسیس دبیرخانه جایزه شهید اندرزگو و انتشار فراخوان آثار و کتاب با موضوع مقابله با تحریف تاریخ معاصر و دوره پهلوی نیز از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.
بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار حال خوش خواندن 24 آبان تا اول آذر ماه 97 برگزار خواهد شد.
نظر بدهید