اهالی قلم اهداف شوم استکبار را روشنگری کنند
چهارشنبه 23 آبان 1397

ولایتی در نشست جهانی جایزۀ ادبی فلسطین:

اهالی قلم اهداف شوم استکبار را روشنگری کنند

مشاور رهبر معظم انقلاب در این نشست گفت: بدون شک نقش نویسندگان و نخبگان جبهۀ مقاومت در حمایت از فلسطین و افشای نقشه‌های شوم اسرائیل اهمیت دارد و برملاکردن خیانت و جهالت گروه‌های تکفیری و حامیان آنان و افشای آن یکی از رسالت‌های عمیق اهالی قلم جهان اسلام است تا بیش از گذشته دست به روشنگری بزنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، علی‌اکبر ولایتی در نشست «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» گفت: «سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریکا در جریان مقاومت به نحوی است که در پی ایجاد گفتمان‌سازی است تا مسیر رو به رشد مقاومت اسلامی را مهار و امنیت رژیم صهیونیستی را با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و نزاع اسلامی تأمین نماید.»
وی افزود: «سیاست آمریکا به شکل فشار، مذاکره و امتیازگیری است که جز با پذیرش خواسته‌های امریکا گویا محقق نمی‌شود. از یک سو به تضعیف جبهۀ مقاومت و از سوی دیگر با افزایش ضریب امنیت اسرائیل می‌خواهد امنیت خود را تضمین سازد. رویکرد استکبارستیزی باید راهی در مقابل زیاده‌خواهی و زورگویی و حمایت از رژیم کودکش اسرائیل قرار گیرد.»
مشاور  مقام معظم رهبری تأکید کرد که واشنگتن به دنبال امنیت پایدار و باثبات برای اسرائیل است که البته این توهم و رویا هم محقق نمی‌شود. آمریکا می‌خواهد جبهۀ مقاومت را محدود نماید. پس باید با هوشیاری در مقابل آن ایستاد. در این راستا عملکرد اهالی قلم برای تنویر افکار عمومی بسیار مهم است؛ چنان‌که می‌توانند از این اهداف شوم جلوگیری کنند.
به گفتۀ وی، اقدامات جنجال‌برانگیز آمریکا نمایی از اهداف شوم آنان است که مثال آن در انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس شریف و استحاله‌کردن این سرزمین نمود دارد تا با یکسره‌کردن موضوع فلسطین، اهداف اسرائیل که خود جرئت انجامش را ندارد، محقق سازد؛ هرچند که به این اهداف شوم هم نخواهند رسید. تحولات اخیر نشان داد که جبهۀ مقاومت بیش از گذشته می‌تواند اسرائیل را به زانو درآورد.
ولایتی با ابراز اینکه ایستادگی و موشک‌باران در مقابل بمباران اسرائیل به جایی رسیده که به‌زودی صهیونیست‌ها دست‌های خودشان را بالا خواهند برد، گفت: «مطمئناً انتفاضه پیروز خواهد شد. همان طور که می‌دانیم شکل‌دادن تروریست‌های داعش برای شکستن مقاومت از درون اسلام بود. همان کسانی که فقط چهرۀ اسلامی به خود گرفته‌اند؛ اما بویی از آن نبرده‌اند.»
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل اشاره کرد: «می‌خواهند دو کشور فلسطین و اسرائیل را درست کنند تا مقاومت را از بین ببرند. این یک فریب بزرگ است. می‌خواهند با هزینۀ دول عربی که عربستان در رأس آن است و مصر و اردن و همچنین خاک آنان، امنیتی به اسرائیل بدهند. این معامله فقط نشان از شکست ترامپ خواهد داشت.»
ولایتی ادامه داد: «می‌خواهند همسویی اعراب و اسرائیل را با هم فراهم سازند؛ اما مهم در این باره مردم مسلمان عرب منطقه هستند که با اینجور حرکات مخالف‌اند. تمام اقدامات، عملی جز پایمال‌کردن حقوق فلسطین نیست. رسالت نویسندگان دقیقاً افشای تزویر این‌هاست که می‌خواهند در جهت تجزیه و نابودی دولت‌های مسلمان و حفظ اسرائیل گام بردارند.»

وی عادی‌سازی کشورهای عربی و اسرائیل را که هدف آمریکا و صهیونیزم برای تسلط به منابع منطقه است، نقشۀ شوم آنان دانست و گفت: «این قطار صلح نیست که به حرکت درآمده؛ بلکه مسیر تسلیم در مقابل نقشه‌های اسرائیل است تا بر اقتصاد دول عربی مسلط شود. این دنباله‌روی حرکت اسرائیل برای تجزیه و تحلیل کشورهای اسلامی اعم از عراق و سوریه و غیره بودند که موفق هم نشدند.»
به گفتۀ ولایتی، طرح روند سازش و سرکوب و شکنجۀ فلسطینیان باعث شده است که مردم فلسطین راه مقاومت را در پیش بگیرند. بنابراین و بدون شک، نقش نویسندگان و نخبگان جبهۀ مقاومت در حمایت از فلسطین و افشای نقشه‌های شوم اسرائیل در اینجا حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: «تمام طرح‌های اسرائیلی و تفکیری برای ایجاد سقوط سوریه این بود تا جبهۀ مقاومت را در انحصار و تسلط خودشان درآورند و چه‌بسا حلقۀ طلایی مقاومت را بشکنند. این خط مقدم باید تقویت شود تا در مقابل سازش و تجزیۀ ملل اسلامی بایستند. امروز نسبت به همۀ زمان‌ها جبهۀ مقاومت کارآمدتر است.»
مشاور رهبر معظم انقلاب این‌گونه عنوان کرد: «حال که در مسیر شکست سوریه با قهرمانی مردم و ارتش نتوانسته‌اند موفق باشند، به سمت تعیین قانون اساسی برای آنان هستند. در جنگ که نتوانسته‌اند سوریه را شکست دهند. بنابراین در خارج از مرزها می‌خواهند سرنوشت مردم این کشور را تعیین کنند. در حالی که سرنوشت و تعیین تکلیف سیاسی سوریه فقط توسط مردم و درون سرزمین سوریه انجام خواهد شد.»
وی با ابراز این مسئله که قدامات و تجزیه‌طلبی در عراق نمایشی دیگر از اقدامات آمریکایی-صهیونیسم بود، گفت: «عراق یکی از کشورهای قوی عربی و اسلامی است که آمریکایی‌ها با هوشیاری مردم عراق موفق به این تجزیه‌طلبی نشدند. بدانید که هدف جبهۀ استکبار حفظ امنیت اسرائیل و تسلط بر منابع دول اسلامی است.»
 

 
ولایتی همچنین تصریح کرد: «با جنگ ویرانگر یمن و سوریه و ازبین‌بردن نیروی انسانی و زیرساختی جهان اسلام راهی را در پیش گرفتند تا با ایجاد نزاع، جایگزینی را برای امنیت رژیم اسرائیل فراهم سازند. برملاکردن خیانت و جهالت گروه‌های تکفیری و حامیان آنان و افشای آن یکی از رسالت‌های عمیق اهالی قلم جهان اسلام است تا بیش از گذشته دست به روشنگری بزنند.»
نظر بدهید